Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Ledad/gummi?

• kungdenknege

Member
    24 oktober, 2002 at 15:26

Vad är skillnaden?? 😛

• oscar

Member
    24 oktober, 2002 at 15:30

Min gissning:

Ledad – bra för racing på plattare vatten då den ger en direkt känsla mellan bräda och rigg.

Gummi – shoppigt vatten och hopp. Dämpande effekt av gummit.

• anders_hoffman

Member
    24 oktober, 2002 at 18:00

En ledad mastfot är två delar som sitter ihop med en led. ungefär som en knäled fast den kan böjas åt alla håll. En del sitter i brädan och den andra sitter i masten.
    GUmmi är bara en enda stor gummiplopp som håller ihop bräda och mast! laugh.gif

• kungdenknege

Member
    24 oktober, 2002 at 18:06

Aha!! Har nog aldrig sett en ledad mastfot, dom kanske är utdöda här i söder!? cool.gif

• skywalker

Member
    24 oktober, 2002 at 18:15

Jag har en smile.gif Fått en känsla av att den av gummi kan hålla bättre. Har båda, men den ledade slits nog mer känns det som….

• anders_hoffman

Member
    24 oktober, 2002 at 18:29

Köpte min ledade begagnad för 6 år sen håller fortfarande galant!! laugh.gif

• peter-andersson

Member
    25 oktober, 2002 at 06:48

Dom styva gummijointarna är absolut bäst

///Peter

• tabi

Member
    25 oktober, 2002 at 08:18

jag kör på gummi, en rätt hård varitant tror jag, funkar tokbra…! fattar inte varför en ledad skulle va bättre…! trodde inte ens att dom fanns längre! crazy.gif

Log in to reply.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Ledad/gummi?

You must be logged in to create new discussions.