Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Lejet idag!
-
Lejet idag!
Publicerad av varforinte på 26 november, 2009 vid 07:28Verkar bli fin vind idag, har fasen legat på hela veckan så vågorna borde vara hyfsade!! Drar ut efter lunch och kör så länge det är ljust.. Kör från gbg, finns plats…
lars_k svarade 15 år sedan 5 Medlemmar · 5 Svar -
5 Svar
-
Har surfat ngr dagar denna vecka i Lejet och det var riktigt fint senare på eftermiddagen igår. Fullpung 4.5 och bra vinkel med fina vågor. Dock har den urusla surfhösten lämnat sina avtryck i händerna; stora, köttiga blåsor (3 timmars surf i ett svep sliter lite…). Ska se om jag kan plåstra ihop händerna och i så fall är jag on efter lunchen jag med! Igår var vi ett 10-tal så du kommer garanterat få sällskap.
-
Hur var vågorna mtp det höga vattenståndet (pga det låga lufttrycket)? Hur höga och var bröt det?
-
Det kom igång bra. Jag plockade några riktigt fina setvågor uppe vid piren sista timmen igår. Var väl dryga gubben, kom något stökigare fetingar mitt i viken också. Fetare vågor än i måndags iaf. Bra tryck i 4.7:an. 4.2 hade nog funkat också. Frågan är om man ska dra ner idag igen…
-
http://www.kulingvarning.nu
för rapport, var annars 😉
IDag blåser det. Dags att åka ner men fan vad det regnar nu. På förmiddagen var det solsken och massa vind. -
Bra rapport Gurra. Jag hostade som fan jag med i stort sett hela tiden. Var det Stenafärjan som gick ut från VBG igen? Fan va den stinker diesel. Eller så var det bara svinhostan jag haft i 2 månader… Ball surf var det iaf!
Logga in för att svara.