Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Slalom, Speed & Racing › Lessacher fenor…
-
@tbsurf 363176 wrote:
Jag har nu frågat göbben om han kan tänka sej att gjuta några utan
får se vad han svararÖhh fick svar direkt om det gick att få utan
–No problem!!!!!!!Trodde det var lite heligt för han, vad fel man kan ha
Då är det 1st speedweed r30 24 utan assy concaves på väg till mejSnopet, en till att testa :tongue:
-
Fick div bilder på Intressanta fenor från Wolfgang:laugh:
-
Nu e ja i valet o kvalet..Ska man välja fenorna med “lutning” enligt trefyrafyras bild eller dessa:
-
@trefyrafyra 363254 wrote:
Fick div bilder på Intressanta fenor från Wolfgang:laugh:
Misstänkt lika C3 !!
-
ok, här är bilder på dom lessacher fenor jag har
duo_weed_28, kolla konkaverna som är placerade olika på vardera sida om fenan
-
speedweed_25 rake 30 grader och med lessachers asymmetriska konkaver
-
weedspeed_24 rake 30 grader, men den här är utan dom konstiga asymmetriska konkaverna
-
Ha, ha! Först såg jag inte att de låg på fenfodralet och tänkte “vad ere för j-a fenor han fått från tysken?!?”.
Men nu såg jag. Har själv varit på gång att beställa vågfenor av honom.
-
tbsurf: B+F Weedspeed ser “bra” ut, tror du 30 grader räcker för att slippa gräset? Hade tänkt o köpa B+F 25&30cm, Weedspeed runt 28-30cm samt ev B+F 22cm…
-
@kinetic 368240 wrote:
tbsurf: B+F Weedspeed ser “bra” ut, tror du 30 grader räcker för att slippa gräset? Hade tänkt o köpa B+F 25&30cm, Weedspeed runt 28-30cm samt ev B+F 22cm…
Vet inte om 30 grader funkar lika bra som en sjögräsfena i sjögräs, men spontant så tror jag inte det. Mot slutet på sommaren kommer jag (och alla andra intresserade) att ha bättre koll på vad som funkar och inte.
En av fördelarna med weedspeed är att du kan gå ner i storlek mot vad du kört med tidigare
25cm funkar tex bra med en 6,0 rigg
28-30cm är ju då en rätt stor fena. Jag har inte provat så stor själv men jag gissar på att den är för segel uppåt 7,5m2Vill du prova en 22cm fena så kan du få köpa en select viperspeed 22cm billigt av mej :tongue:
-
30 grader funkar inte på Haga Park när vi har sjögräs, minst 45 grader krävs där. Att man har kortare fenor när man kör weed är inget nytt, det är helt naturligt eftersom ytan är ungefär detsamma som om du hade en rak fena. Så det är fel att säga att man kan gå ner i storlek med dessa. Anledningen till att vissa kör med rake 30 grader i Holland är ju att dom har mindre problem med sjögräs, inte att det går fortare med en sådan.
-
Visst är det så generellt, men mitt svar var till ”kinetic killen”
Jag reagerade vettu på att han ska ha 25 och 30 vanliga fenor, och sen en till 28-30cm med rake 30grader
Ville bara hjälpa till så att det inte blir fel med storlekarna nu när han är i beställartagen
Logga in för att svara.