Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Slalom, Speed & Racing › Lessacher fenor…
-
Oregistrerade
Gäst10 mars, 2007 vid 22:19Varför kör inte Lessacher med off set base på sina weedfenor som flyttar tyngdpunkten framåt? Har för mig att surfetablisemanget har enats om att detta ger bättre egenskaper och en känsla mer likt en rak fena.
/ frasse
-
Hallå! Hur har de gått med era fenor i sommar? Sitter å funderar över vad jag ska köpa, efter dagens körning som slutade med kastfall å knäckt bom, efter att ha kört på en tångruska med rak fena! Tacksam för tips.
-
Ajjjaj då Alex. Hoppas det inte hände något med brädan. Men gick det bra annars då? Fick du upp nån speed.
Jag skaffade ju Lessacher Chamäleon 28cm till min Isonic som jag hoppas skall fungera med 5.5 och 6.5 i alla fall. Har även en 24:a men den är nog för liten. Sedan kanske man skall ha en 32:a med för dagar med lite vind och 7.5:an.
Annars har väl Tekkno sport några andra varianter som kan fungera. Även Select och Gsport har fenor.
Sedan vet jag att Tobbe köpte gamla Bringdalfenor av Robban Sport o surf som nog duger fint. Åk dit och kolla men han har väl lagt på fett pris på dom nu sedan han insåg att dom går att sälja igen. Tidigare kostade dom runt 5-600:-.
-
Nä tack å lov klarade sej brädan en skråma! Kunde köra typ två tre hundra meter innan jag fick hoppa av å ta bort ruskan som jag samlat ihop med fenan!
Får se vad jag hittar för gräsfenor, finns för många att välja mellan!?
:confused2:
Logga in för att svara.