Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Letar välkända/okända spots i Brazilien…..
-
Letar välkända/okända spots i Brazilien…..
Publicerad av anonym-anvandare på 25 februari, 2002 vid 17:14Hej! Är det någon som har förslag om ställen att surfa på i Brazilien?? Kommer antagligen åka dit om några månader..
M.V.H Mattiasbwss-bg svarade 22 år, 10 månader sedan 3 Medlemmar · 4 Svar -
4 Svar
-
Köpte en amerikansk vindsurfingtindning i sommras. “windsurfing” hette den. I augustinummret fanns det en artikel om de 7 bästa ställerna du aldrig vartit på. där dök helt otippat brasilien upp med ett stäle som heter Jericoacoara(säg det snabbt sju gånger…). Enligt texten ligger den ca 320 km från Fortaleza. Byn är enligt texten en liten fiskeby på ca 1500 innevånare som ligger mitt ute bland kustens sanddynor. På dan surfing, på natten samba!!
Vad mer kan man begära av livet…..Om det är nån som har varit där, hur var det??
-
Har ju inte vindsurfat i Brasilien (ännu…) men känner landet efter resor + några år där.
Nordöstra Brasseland kring Fortaleza verkar ju väldigt bra. Har snackat med folk som varit där och de intygar. Jericoacoara skulle jag själv GÄRNA åka till.
Även sydligare krokar är inte dumt, mycket av Brasiliens vindsurf rör sig kring Ilha Bela (vackra ön, betyder det och inte utan anledning kan jag säga). Där finns en formula-publik samt mycket fin segling, dock inte så mycket vågor.
I Rio går det STORA vågor emellanåt, när jag var där blåste det dock inte. Men här finns också fina möjligheter.
I övrigt är ju Brasilien en skapligt stort land… öh. Så det lär finnas MASSVIS med heta spots!
Boa sorte!
-
Hittade denna artikel om Brasilien:
http://www.windsurfingmag.com/WR_Main/1,2230,8-1-1-3096-1-172,00.html
Logga in för att svara.