• Leve 3.7…

Publicerad av go_catch_a_wave på 14 september, 2005 vid 18:49

Nog för att man stundtals varit duktigt överriggad.

Väger 85kg, och funderade länge på om ett 3.7 verkligen var nödvändigt,
    men jag fick ett bra pris om jag tog alla segel killen skulle sälja
    (3.7 4.2 4.7 5.4) så jag slog till på paketet.
    Ett par dar efter köpet seglade jag på 3.7an två dagar i rad.
    kände verkligen att behovet fanns, och det har kommit till nytta i Pozo och Kapstaden, och faktiskt en hel del här hemma.
    En sådan dag som idag är det riktigt kul att ta fram detdär korta segelpaketet,
    rigga med kortaste masten och ge sig ut på ett hav i uppror.
    Det är f-nimej obetalbart!
    Grannen tycker man är knäpp som packar bilen och ser glad ut när han plockar upp sina avblåsta tegelpannor från gräsmattan.

Ni som står på stranden en dag som denna för att det “blåser för mycket”,
    skärp er, skaffa en 3.7, ny el. begagnad så kommer den att berika Erat liv med…

//Daniel

tdk svarade 19 år, 4 månader sedan 10 Medlemmar · 19 Svar
  • 19 Svar
  • c_c

Medlem
    14 september, 2005 vid 18:59

Vet vad du menar…var tacksam idag för att man investerat i en 3.5:a i våras. Dessvärre var jag överriggad med den också det sista…så var går gränsen? Skaffa en 3.0?!! cool.gif

• enlight

Medlem
    14 september, 2005 vid 19:03

När jag var i Tarifa körde jag 3.0 tre dagar!!! cool.gif
    Var riktigt ballt faktiskt! Hade inte mage att sälja seglet när jag åkte därifrån så jag har kvar det! laugh.gif
    Kanske kan ha det till en blivande sänghimmel om inte annat wink.gif

• lars_k

Medlem
    14 september, 2005 vid 19:26

Jag körde 3.4 idag. Najs. wink.gif

• ola_p

Medlem
    14 september, 2005 vid 20:58

Körde 3.7 i åsa.. på kvällen var det så överriggat att det var inte helt självklart att ta sig in med fetingslören som krävs.. men så toppade ju onsalamätaren ca 24 ungefär samtidigt.. cool.gif

• lars_k

Medlem
    15 september, 2005 vid 03:30

Japp. Åsa var ju brutalt… Slören in var minst sagt intressant.
    Ska dra ner och kolla om Apel levererar nu på morgonen. Verkar så! =)

• the_novice

Medlem
    15 september, 2005 vid 05:30

Jösses, jag körde också 3.7 i Åsa igår och har nog inget emot att inte surfa idag…

• lars_k

Medlem
    15 september, 2005 vid 08:42

Va??! Det blåser ju! Apel var finfint imorse! Var på vattnet 07 och körde ett par timmar med pangdrag i 4.5:an. Nu blir det vila på jobbet! wink.gif

• ola_p

Medlem
    15 september, 2005 vid 09:21

Men så mistänker jag att du inte kröp in i våtdräkten kl 9 på morgonen igår? tongue.gif

• lars_k

Medlem
    15 september, 2005 vid 09:25

Nä. Jag var ju tvungen att jobba…annars hade jag joinat er! smile.gif

• adde

Medlem
    15 september, 2005 vid 10:50

Ja nu är man mööör. 4.0 mellan 13 och 17 i läjet igår och sen fram till 19 i apel. Idag blev det bara 2 timmar, men med perfekt drag. Synd att man var trött för vinkeln var bättre idag!

Inte konstigt att det blåser 4.0, fick ju min nya lek-kamrat igår laugh.gif

/adde

• gonadman

Medlem
    15 september, 2005 vid 11:03

Äh, att köra med 3.7 är som att torka kaksmulor med en tvättlapp. Väger du 85 kilo får du lära dig att hålla en 4.2 minst!

• JOHN_j_RAMBOO

Gäst
    15 september, 2005 vid 14:34

säger ju detta, alla jävla hängpungar som dissade mig när jag började surfa, när jag sa att jag skulle igentligen vilja ha ett 3.3-47 å 60liters vågis så får man höra, nää det behöver du inte, du kommer så sällan få använda det..suckers!!
    Igår är bara en av många dagar när jag behövt ett mindre segel, men nu har jag 3.7, 4.2 som små segel + att jag skaffat mig en 63liters vågis som bara känns för jävla god även om jag tyckte den var lite för lätt igår, men det kan bero på mastfotsplaceringen som jag hade lite långt bak.

Det jag tänkte komma till var att min 380mast blev historia igår, där med inget mera 3.7 den dagen.
    Blev till att rigga 4.2an på 400an istället.

60kg & 4.2, när dem tjocka gubbarna runt 80kg körde 4.2 med pungdrag..E man en Rambo med kaliber eller grin.gif

angående masten, en NorthViper wave380, 100% kol för 5500:-..knäcks eftr 3 dagars användning(jag körde raktfram rammla i på en gipp, blev lätt spolad..å när jag skulle vattenstarta fick jag halva masten i en kurva över huvudet), vad är det för jävla skit!! mad.gif confused.gif

Minder segel åt folket cool.gif

• JOHN_j_RAMBOO

Gäst
    15 september, 2005 vid 14:35

två andra dudes som undrar va North gör för skit..

• lars_k

Medlem
    15 september, 2005 vid 15:10

Surt. Fast de där haveriresterna skulle du kanske kunna kapa till lite snyggt och få en 360-mast! =)
    Man får vara konstruktiv trots allt elände.

• go_catch_a_wave

Medlem
    15 september, 2005 vid 17:58

Jaha.
    Vart nånstans seglade du med pondus igår då?
    grin.gif grin.gif
    Daniel

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.