Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing LF Hifi Comp 2009

• hengo

Medlem
    14 oktober, 2008 vid 21:15

ni som beställt hi-fi comp. Vad fick er att välja den framför vanliga hi-fin? Borde inte vanliga hi-fin vara ett bättre val för den som mest gör poptrick?

Influencen tror ja e syykt nice. den 138an plus de nya bootsen!

Om någon har några nya bilder/filmer på nytt LF shiet så släng upp!!

Eftersom att man vill ha prylarna så fort som möjligt kommer ju ingen ha möjlighet att testa nånting. Kommer bli seriöst research nu en vecka! så sätt igång

börjar här;
    någon som har nån aning om bredden på Influncebrädorna?

• sourra

Medlem
    14 oktober, 2008 vid 22:21

Det är bara att beställa och hoppas på det bästa.
    Gamla grisen-i-säcken-klassikern =)

• neven

Medlem
    14 oktober, 2008 vid 22:38

Hittade lite mer info om Influencen. Sweeeeet!

Slezak’s board is called the Influence. It is a new hybrid construction model for the ultimate freeride performance. Channels, fins, contours on the base all built in with kiteboard ABS sidewall construction. Comes in 2 sizes – 134 x 41 and 138 x 42

• neven

Medlem
    14 oktober, 2008 vid 22:43

Och här är hela kiteserien. Ser sjuukt fint ut!

• sourra

Medlem
    14 oktober, 2008 vid 22:47

Men Session ska du väl inte köra Nevich?

• neven

Medlem
    14 oktober, 2008 vid 22:53

Nope. Bara den kom med första försöket. Nu är dom alla uppe

• johnk

Medlem
    14 oktober, 2008 vid 23:28

Shiit vad platt havocen ser ut

• neven

Medlem
    15 oktober, 2008 vid 09:04

Lite kul att läsa va LF:arna själva kör på

International:
    Slezak- Havocs
    Mauricio- Sessions
    Moe- Havocs
    Davey- HiFI
    Julie- HiFI
    Denver- Sessions and HiFI 9m
    Silvester- HiFi COMP and HiFI
    Thomas- HiFI
    Julien- All of the above.. but mostly HIFI for freestyle

Regional/US
    Andy Hurdman- Sessions
    Brandon Scheid- Havocs
    Joby Cook- HiFI
    Jake Cook- HIFI
    Brandon Breuil- Havoc
    Ian McKeown- Havoc
    Broneah Bros- Havoc/Session
    Tonia Farman- Havoc
    Arla Funk- Havoc

• pettux

Medlem
    15 oktober, 2008 vid 10:20

Jag tänkte fortsätta med mina gamla Hifin, 12 och 9, men kanske fylla på med nya Havoc 14 för lightwind.

Sen är det ju ett helvete att välja mellan brädorna, för många alternativ! Vad jag behöver är en bräda som planar tidigt och som presterar någorlunda bra i alla slags förhållanden (jag kör bara med en bräda, enklare så) men med tyngdpunkt på freestyle. Ja och jag kör med straps.

Så Recoil comp? Concept? Influence? Tips snälla!

• neven

Medlem
    15 oktober, 2008 vid 11:12
    Pettux;508407 wrote:
    Jag tänkte fortsätta med mina gamla Hifin, 12 och 9, men kanske fylla på med nya Havoc 14 för lightwind.

Sen är det ju ett helvete att välja mellan brädorna, för många alternativ! Vad jag behöver är en bräda som planar tidigt och som presterar någorlunda bra i alla slags förhållanden (jag kör bara med en bräda, enklare så) men med tyngdpunkt på freestyle. Ja och jag kör med straps.

Så Recoil comp? Concept? Influence? Tips snälla!

Recoil Comp skulle jag nog säga då.

• hengo

Medlem
    15 oktober, 2008 vid 11:18

jo recoil compen är den bästa bräda för straps jag testat någonsin! Ska du köra bindningar kan någon annan bräda kanske vara ännu bättre, men smaken är ju som röven och deet vet vi ju redan. Vår hjälte Moe, kör ju reciol med bindningar!

Någon som vet hur mycket havoc 2008a 14 drog i jämförelse med en C-kite (läs WAVE 15!). Kluven till detta, funderar på att skaffa havoc 16, men det är fan STORT! eller så köper man hi-fis helt enkelt… svåra val här..

för den som vill gräva vidare finns här lite utverderingar av nya havoc samt hi-fi från diverse åkare http://www.seabreeze.com.au/forums/topic.asp?TOPIC_ID=38387&whichpage=1

• neven

Medlem
    15 oktober, 2008 vid 11:26
    hengo;508436 wrote:
    Någon som vet hur mycket havoc 2008a 14 drog i jämförelse med en C-kite (läs WAVE 15!). Kluven till detta, funderar på att skaffa havoc 16, men det är fan STORT! eller så köper man hi-fis helt enkelt… svåra val här..

Tycker att Havoc 12:an drog lite mindre än Wave 15 (anno -05) så jag skulle nog säga att Havoc 14 drar minst samma och förmodligen mer. 16 är fan stort…

Jag tror på 14-10-6 Havoc. Eller vad säger expertpanelen? 🙂

• pettux

Medlem
    15 oktober, 2008 vid 11:35

@hengo 508436 wrote:

jo recoil compen är den bästa bräda för straps jag testat någonsin! Ska du köra bindningar kan någon annan bräda kanske vara ännu bättre, men smaken är ju som röven och deet vet vi ju redan. Vår hjälte Moe, kör ju reciol med bindningar!

Tack för tipset!

Jag har tänkt som så att Hifi 15 måste vara en ganska tung och trög drake, no fun helt enkelt. Havoc 14 har säkert bättre bottendrag och torde vara roligare så därför lutar jag mot den som lw-vapen. 16-metrarna känns ju lite som nåt fornminne från gamla dar och sånt vill jag hålla mej långt ifrån…

• johanw

Medlem
    15 oktober, 2008 vid 14:22

@Neven 508439 wrote:

Tycker att Havoc 12:an drog lite mindre än Wave 15 (anno -05) så jag skulle nog säga att Havoc 14 drar minst samma och förmodligen mer. 16 är fan stort…

Jag tror på 14-10-6 Havoc. Eller vad säger expertpanelen? 🙂

jag körde 14-10-6 detta året.. har varit ett sjukt bra quvier

• _sofia_

Medlem
    15 oktober, 2008 vid 18:13

Ni e gött sugna på att leveransen snart e här :laugh:

Sida 3 av 4

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing LF Hifi Comp 2009

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.