Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › LF Hifi Comp 2009
-
ni som beställt hi-fi comp. Vad fick er att välja den framför vanliga hi-fin? Borde inte vanliga hi-fin vara ett bättre val för den som mest gör poptrick?
Influencen tror ja e syykt nice. den 138an plus de nya bootsen!
Om någon har några nya bilder/filmer på nytt LF shiet så släng upp!!
Eftersom att man vill ha prylarna så fort som möjligt kommer ju ingen ha möjlighet att testa nånting. Kommer bli seriöst research nu en vecka! så sätt igång
börjar här;
någon som har nån aning om bredden på Influncebrädorna? -
Det är bara att beställa och hoppas på det bästa.
Gamla grisen-i-säcken-klassikern =) -
Hittade lite mer info om Influencen. Sweeeeet!
Slezak’s board is called the Influence. It is a new hybrid construction model for the ultimate freeride performance. Channels, fins, contours on the base all built in with kiteboard ABS sidewall construction. Comes in 2 sizes – 134 x 41 and 138 x 42
-
Lite kul att läsa va LF:arna själva kör på
International:
Slezak- Havocs
Mauricio- Sessions
Moe- Havocs
Davey- HiFI
Julie- HiFI
Denver- Sessions and HiFI 9m
Silvester- HiFi COMP and HiFI
Thomas- HiFI
Julien- All of the above.. but mostly HIFI for freestyleRegional/US
Andy Hurdman- Sessions
Brandon Scheid- Havocs
Joby Cook- HiFI
Jake Cook- HIFI
Brandon Breuil- Havoc
Ian McKeown- Havoc
Broneah Bros- Havoc/Session
Tonia Farman- Havoc
Arla Funk- Havoc -
Jag tänkte fortsätta med mina gamla Hifin, 12 och 9, men kanske fylla på med nya Havoc 14 för lightwind.
Sen är det ju ett helvete att välja mellan brädorna, för många alternativ! Vad jag behöver är en bräda som planar tidigt och som presterar någorlunda bra i alla slags förhållanden (jag kör bara med en bräda, enklare så) men med tyngdpunkt på freestyle. Ja och jag kör med straps.
Så Recoil comp? Concept? Influence? Tips snälla!
-
Pettux;508407 wrote:Jag tänkte fortsätta med mina gamla Hifin, 12 och 9, men kanske fylla på med nya Havoc 14 för lightwind.
Sen är det ju ett helvete att välja mellan brädorna, för många alternativ! Vad jag behöver är en bräda som planar tidigt och som presterar någorlunda bra i alla slags förhållanden (jag kör bara med en bräda, enklare så) men med tyngdpunkt på freestyle. Ja och jag kör med straps.
Så Recoil comp? Concept? Influence? Tips snälla!
Recoil Comp skulle jag nog säga då.
-
jo recoil compen är den bästa bräda för straps jag testat någonsin! Ska du köra bindningar kan någon annan bräda kanske vara ännu bättre, men smaken är ju som röven och deet vet vi ju redan. Vår hjälte Moe, kör ju reciol med bindningar!
Någon som vet hur mycket havoc 2008a 14 drog i jämförelse med en C-kite (läs WAVE 15!). Kluven till detta, funderar på att skaffa havoc 16, men det är fan STORT! eller så köper man hi-fis helt enkelt… svåra val här..
för den som vill gräva vidare finns här lite utverderingar av nya havoc samt hi-fi från diverse åkare http://www.seabreeze.com.au/forums/topic.asp?TOPIC_ID=38387&whichpage=1
-
hengo;508436 wrote:
Tycker att Havoc 12:an drog lite mindre än Wave 15 (anno -05) så jag skulle nog säga att Havoc 14 drar minst samma och förmodligen mer. 16 är fan stort…
Jag tror på 14-10-6 Havoc. Eller vad säger expertpanelen? 🙂
-
@hengo 508436 wrote:
jo recoil compen är den bästa bräda för straps jag testat någonsin! Ska du köra bindningar kan någon annan bräda kanske vara ännu bättre, men smaken är ju som röven och deet vet vi ju redan. Vår hjälte Moe, kör ju reciol med bindningar!
Tack för tipset!
Jag har tänkt som så att Hifi 15 måste vara en ganska tung och trög drake, no fun helt enkelt. Havoc 14 har säkert bättre bottendrag och torde vara roligare så därför lutar jag mot den som lw-vapen. 16-metrarna känns ju lite som nåt fornminne från gamla dar och sånt vill jag hålla mej långt ifrån…
-
@Neven 508439 wrote:
Tycker att Havoc 12:an drog lite mindre än Wave 15 (anno -05) så jag skulle nog säga att Havoc 14 drar minst samma och förmodligen mer. 16 är fan stort…
Jag tror på 14-10-6 Havoc. Eller vad säger expertpanelen? 🙂
jag körde 14-10-6 detta året.. har varit ett sjukt bra quvier
Logga in för att svara.