Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Liberty tillbehör

• Liberty tillbehör

Publicerad av anonym-anvandare på 4 april, 2002 vid 08:11

Hejsan,

Jag har hört rykten att Liberty ska göra exceptionellt bra tillbehör som mastförlängare etc. men jag kunde inte hitta dem på nätet. Någon som har en url eller mer info?
    Kraschade 2 NP förlängare förra säsongen med min nedhalsdomkraft, så jag har tröttnat på att man fortfarande, 2002:orna är lika veka, tillverkar en sådan vital del i hinkplast.

-Janne G

feg svarade 22 år, 7 månader sedan 7 Medlemmar · 14 Svar
  • 14 Svar
  • peter-andersson

Medlem
    4 april, 2002 vid 15:38

NeilprydeCarbonförlängare där har vi förlängare som heter duga =)

///Peter

• feg

Medlem
    4 april, 2002 vid 16:15

S K I I I T O C K S Å ! ! !
    F A A A N ! ! !
    Jag är L U U U R A D ! ! !

Jag har precis köpt 2st NeilPryde “hinkplast”-förlängare och en motsvarande NP “hinkplast”-fot för sammanlagt 1597:-

Vad är en “nedhalsdomkraft”, räcker det inte med att ta i till fingrarna nästan går av? Jag tror iallafall att jag ska akta mig för sådana “nedhalsdomkrafter”.
    Jag är alldeles för snål för att krascha dessa två förlängare.

/Fegisen

• ola-h

Medlem
    4 april, 2002 vid 18:58

Jag har en Liberty kolförlängare för RDM som har funkat bra. Jag vet dock inte om den är bättre än andra förlängare på att stå emot domkrafter. Den förlängre jag har har Streamlines block/clamcleat fastskruvad längs ned, och det är nog en hållbar bit metall.

• anonym-anvandare

Medlem
    5 april, 2002 vid 11:12

Lugn o fin nu… problemet uppstår om du belastar den lilla metallpinnen som styr in tampen mot clamcleaten, den pinnen borde vara helt förankrad i själva röret och inte bara ingjuten i hinkplasten, vilken den spränger om den belastas.
    Hoppas NP ringer mig o tackar för detta tips.
    Domkraft är i och försig frökenfasoner men har sparat mig nåra sträckta ryggar.

-JG

• anonym-anvandare

Medlem
    5 april, 2002 vid 11:14

Okej,

Var har du inhandlat den?

-JG

• feg

Medlem
    5 april, 2002 vid 18:54

Ok, får väl vara försiktig.
    Men jag fick inget svar på vad fan en “nedhalsddomkraft” är för något. Jag fattar att det är för att öka kraften på nedhalet, men hur funkar det, hur ser prylen ut?
    Någon som vill svara?

/Feg

• ola-h

Medlem
    5 april, 2002 vid 20:56

Jag köpte den av Mackan/Surfers Paradise, men jag vet inte om de egentligen för den. Ring och kolla och hälsa från mig.

• anonym-anvandare

Medlem
    8 april, 2002 vid 08:19

Sorry, jo en nedhalsdomkraft är bra för att kunna dra ner nedhalet ordentligt på raceriggar… det blir enklare att finjustera oxå.
    Kolla inlänken;
    http://www.murrays.com/archive/78-79.pdf

Mvh,
    -JG

• s

Medlem
    8 april, 2002 vid 13:58

Hej

Jag skulle vilja rekommendera Chinook! Jag har haft min förlängare sedan -97 och bara använt den, jag äger ingen annan och litar blint på den. Den har varit i Marcko tre gånger, Maui en gång, Barbados en gång samt massor av dagar på vattnet i Sverige o Danmark. Jag har aldrig bytt cleat ens. Det enda som jag bytt i hela systemet är gummistubben (jointen alltså). Jag har Classicline produkterna.
    Jag har kompisar som haft samma förlängare sedan 93 trots att de seglar MYCKET!

De har även “veven”, fungerar väl liknande din domkraft.
    De har även fina förlängare för RDM numera.

Tyvärr finns inte Chinook i Sverige just nu, men det går ju alltid att beställa från utlandet. Jag tror även att det går att beställa direkt från Chinook: http://www.chinooksailing.com

Staffan

• dr-masse

Medlem
    8 april, 2002 vid 14:11

Petade iofs på en Liberty-förlängare å tyckte den såg klart bra ut.

Men Chinook är ju helgedigna grejor. Fick tyvärr min mastfot stulen i Portugal, men det är rejäla doningar… Har NP nu och är nöjd, men Chinook känns som det är gjort för att hålla… länge…

Har även haft ett par Chinook-bommar som hållt ihop j-igt bra. Enda missnöjet var greppet som åkte av lite för lätt. Men bommen höll.

Surfa På!

• peter-andersson

Medlem
    8 april, 2002 vid 17:16

Jepp, chinook gör riktiga kvalitéprylar, men en av deras förlängarmodeller har ett problem: spännet som varierar längden på förlängningen är för vass ocvh kan riva hål på allt för tajta maststrumpor!, annars riktigt bra prylar!

///Peter

• peter-andersson

Medlem
    8 april, 2002 vid 17:16

Jepp, chinook gör riktiga kvalitéprylar, men en av deras förlängarmodeller har ett problem: spännet som varierar längden på förlängningen är för vass ocvh kan riva hål på allt för tajta maststrumpor!, annars riktigt bra prylar!

///Peter

• lagvast

Medlem
    8 april, 2002 vid 17:40

Är det någon som vet om NP power base passar till fiberspar carbonförlängare?

• feg

Medlem
    8 april, 2002 vid 20:12

Ok, jag fattar. Informativ länk föresten, tack.
    Jag fortsätter att använda min “handdrivna skotråtta” så att jag inte pajjar mina nya grejjer av “hinkplast” smile.gif

/Feg

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Liberty tillbehör

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.