-
Lidl-pump avprovad
Jag kunde inte motstå frestelsen att köpa en batteridriven luftpump på Lidl i förmiddags. Nu har jag testat den och kan bara konstatera att den förvånande nog fungerar alldeles ypperligt. Den slår allt annat jag har testat i elpumpväg med hästlängder. Kanske med undantag för de 1500-kronorspjäser som finns, men den här kostar 129 spänn och ligger ju därför klart utanför den prisklassen. Luftströmmen som kommer ur utblåset imponerar direkt vid test. Den blåser som en bra hårtork ungefär, fast med smalare luftstråle.
Jag testade att pumpa upp en Naish X2 18 och pumpen fyller le:n på 35 sekunder till det stadie där le börjar böja sig. Trycket räcker inte till för att fylla det sista, men man blir ändå förvånad när det går så pass fort. Le:n är inte speciellt liten på den kiten som info till dom som inte har sett den. Mittenstrutten tar tio sek att fylla och de närmast utanför sju sekunder. Iofs är det väl bara med leading edge man känner behov av en elpump, men enheten måste ju avprovas. Batterikapaciteten är oklar än så länge. Jag laddar den just nu.
Logga in för att svara.