Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Liftass?
-
Liftass?
Publicerad av hengo på 10 maj, 2004 vid 07:03någon som vet vem som e åf. för dom i sverige och om dom släppt någon kite -04?
gugge svarade 20 år, 7 månader sedan 7 Medlemmar · 16 Svar -
16 Svar
-
Har undrart detsamma länge nu ?? Nån som vet. Helt otroligt men..
-
Det är ju han killen du vet… han som är helt otroligt bra på att sälja dem. Det är lite svårt att förklara vem han är men han är helt otrolig. Han man träffat honom så är det svårt att återge mötet… man saknar ord lixom… helt otroligt…
-
Tack tack tack, Det känns skönt att ni frågar och att det finns ett så stort intresse. Helt otroligt, faktiskt inte så svårt att förklara.
LiftAss var ju en succé och och visst kom det en -04. Tyvärr då lade herr bukinskas ner tillverkningen då han behövde materialet till lovika vantar, men det var ju för all del i höstas så låt mig kolla med honom.
Han är ju helt otrolig så man vet ju inte, lite svårt att förklara bara.
/H
-
Ser fram emot de nya modellerna. Ska vara mycket bättre än alla andra märken. Nybörjarvänligheten hur har det gått med den. Kommer den med snurrande leashvantar för bättre grepp ?
-
Melker,
jag skall ta reda på lite fler detaljer. Så vitt jag vet i dags läget så snackas det om sug koppar!!!!
Den som väntar på något gott….
Och det är riktigt, nybörjavänligheten har varit lysande hitills. Du borde veta som körde hårt förra året.
Det ryktas om en mer avancerad kite denna gång!!! Skall visst vara helt otrolig!
/H
-
Faan kan bara längta. Hörde nåt om en triangelformad fästanordning som skall göra den möjlig att radiostyra från land. Den perfekta lösningen för kursledare. Har du några mer detaljer om detta. Helt otroligt såklart och svårt att förklara riktigt…
-
Har hört att liftass jobbar på en modell utan linor med den blir grym!
-
VA???? Jag som precis börjar få ordentlig koll på knälinorna… BU!
-
Mmm,
knälinorna och infästningen på huvudet (mössan) togs bort efter -03. Jag kan inte bekräfta radiostyrning i dags dato, men röststyrning är standard. Man kan tydligen köpa till en röstförstärkare som kopplas på munnen ungefär som ett sånt där “vindskydd” som moppe förare använde förr. Går att få i flera färger, helt otroligt faktiskt!
Jag har blivit lovat alla detaljer om -04 projektet, som det kallas, idag eller senast imorgon.
Det jag har sett av -04 modellen är att skärmen skall vara av samma typ som leveraras av alla övriga LE märken. Dock har LiftAss kört kiten i vindtunnel och kommit fram till att “vingen” skall sitta på tvären för att få en så snabb kite som möjligt. Det ryktas att nån nybörjare (läs testpilot) visst flygit ända till Riga efter att ha kört över en halv meters våg. Troligtvis bara elaka rykten, men fy fasen, helt otroligt och tämligen svårt att försvara!
Själv skulle jag tro att LiftAss håller å att bygga förväntningar, men vi har ju tidigare sett vilka “monster kites” dom har leverarat. Ja jävlar, helt otroligt!
Den som väntar på något gott väntar på en LiftAss!
/H
-
O jag blir så spänd på att få provköra. KOmmer du kunna fixa en till mig eller är det bara proffs som kan hantera denna. Hoppades på bättre egenskaper vad gäller säkerhet och nybörjarvänlighet.
-
Eftersom dom känner till dig sen innan och för din entusiasm så kommer du att få prova en Beta version. Dom kallar den för Melker Helker B52, vad nu det betyder!
Kommer med DHL nån gång nästa vecka.
/H
-
Hoppas dom skippar brevbomben denna gång visst man ska var a uppfinnigsrik för att nå utanför mediabruset, men med mina armproteser är det nu svårt att kita. Fast antar att dom löst det på beta modellen.
Spännade. Riktigt pirrig av förväntan.
-
Dom har tänkt på det också då dom förstått att du numera dras med mindre handicap. Dom skickar med ett gäng gamla ryska proteser, ja dom kom tydligen över ett parti tidigare i vår (via “gamla goda kontakter” som dom uttryckte sig). Helt otroligt va?
LiftAss kan även fås med munbetsel för som som har behov av det, lite svårt att förklara bara.
Dom söker för övrigt kontakt med Ganja kites tillverkaren för att kunna få in lite nya ideer och state-of-the-art tänkande. Är det någon som kan förmedla denna kontakt? Rambo?
-
ganja kitearna hörde man inte av sen hela teamet var ute och testkörde… tydligen så hade dom hipphoppat (speciell teknik där med den kiten” alla en varsin gång sen kom dom inte ner igen…. nån sa nått om att dom sett en ovanför stortorget i halmstad..
en kille såg lite tygrester på domkyrkan i lund oxå… men det är juh en helt anna historia…
Logga in för att svara.