Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Lillis idag uppdaterad med bilder från idag 051001
-
Lillis idag uppdaterad med bilder från idag 051001
anonym-anvandare svarade 19 år, 6 månader sedan 9 Medlemmar · 96 Svar
-
man går i mellan stenarna via snadbotten,
sen blir det djupt direkt.
Vad man kan se från land är det inga stenar ute i viken eller bland vågorna -
Simme du kan ändra bilderna, bara klicka ”ändra” till höger i inläggets topplist. Måste säga att vågorna ser klockrena ut! Jag säger som Leif sa till mig, fattar inte varför vi inte surfat där förut? Foreca säger fortfarande kunglig vind på lördag så jag tycker inte det är nåt att tveka om, vi skulle bara fixat så nån kan filma alla loopar
-
Man ska lyssna på Leif!
hoppas på vind på lördag…kanske redan i eftermiddag?!
Eventuellt har jag fixat en go finandssvensk från min korridor som kan filma med sin videokamera. Så jag hoppas att det kan bli lite nya bakåtloopar från din sidaps. tack för tipset om ändra funktionen, kände mig lite dum
-
Fan va gött me lite filmande. Laxviken ser ju riktigt cleant ut.
-
stället bakom i bilden mäter nog lätt 5 meter, så stort är
det.
Fler bilder tack så fint från umea har inte sett
så fint och roligt vatten i sverige någon gång,
lite vassare än ringenäs är det nog. -
Jaså, ja prognosen ser inte lovande ut för eftermiddan men det är bra, har föreläsning och får besök sen efter 3. Men på lördag är det väckarklocka som gäller
DrX
-
Ja det är möjligt att det är helt gigantiskt, men den dag när fotot togs så började det inte bryta i den storleken förrän efter tre nångång och då var man allför trött i kroppen för att orka segla ut dit tyvärr. Måste se till att prova det nångång dock. Men det uppstår ett annat bryt något längre in som vi fick prova för några veckor sen iaf som inte var så mycket mindre
Detta har vi tyvärr inga bilder på men det var vågor i klass med klitmöller när vi surfade där då, det hade blåst bra hela natten innan.
-
Låter ju klockrent!
Jag funderade på, exakt var det ligger?”Det är bara att fortsätta vägen från E4an och istället för svänga höger in mot lillis kör man vidare några km och svänger där det står en skylt laxviken /ALF”
Mao närmare umeå, längs med kustvägen, men innan bettnäs?
-
widnsurfar ni inte i salusand
http://www.gis.lst.se
http://www.eniro.se
http://www.oceanweather.com/data -
Jo. innan bettnäs är det.
Prognoserna bjev just uppskruvade !
”Fredag kväll: Mellan sydväst och syd, 9-13 m/s. God sikt.
Sannolikhet 10 m/s*: 90%
Natten till Lördag: Syd, 11-15 m/s. God sikt.
Sannolikhet 10 m/s*: 99%
Lördag förmiddag: Syd, 12-16 m/s. God sikt.
Sannolikhet 10 m/s*: 99%
Lördag eftermiddag: Syd, 11-15 m/s. Måttlig sikt i regn eller skurar.
Sannolikhet 10 m/s*: 99%”Vågprognosen likaså.. :/ är nu en klick ljudblått utanför..
Jag drar nog till lillis i E.m om det börjar blåsa.. passar då på att Reka salmonbay lite..
ps.Kan komma att bli kostsamt att segla imorgon.ds
-
Skojar du, det blir att köra extraförstärkt vågsegel
Om prognosen slår in låter det som det kan bli en galen dag, vi måste nästan se till att nån filmar! Hur länge är det ljust då, jag kanske kommer ut vid fyra om det börjar blåsa /ALF
-
Nog kan man surfa till 18 tror jag..
Men det börjar vara tragiskt på ljus fronten nu.. -
Fy fan va sjukt de kommer bli i morrn då, med dom förhållandena när satsar folk på att vara nere till?
-
Jag var och rekade på lastplatsudden som ligger på andra sidan laxviken idag.
Det såg bra ut, långgrunt en bit innan man får smaka på vågorna…
Det kan vara mera lättseglat samtidigt som man får prova på riktiga vågor.
Stor parkering men något längre att bära grejorna till stranden än på lillskärsudden.
KartlänkMVH
Tomas
Logga in för att svara.