Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Lillis idag uppdaterad med bilder från idag 051001

• drx

Medlem
    30 september, 2005 vid 14:17

Skulle tro att man får se till att vara ut kl 10 iaf. Alla som har videokamera tar med den =)

• johan_m

Medlem
    30 september, 2005 vid 14:24

Jag har ingen videokamera men kommer att ha med mig vanlig digitalkamera och stoort minne wink.gif

• jakob_s

Medlem
    30 september, 2005 vid 14:44

Låter bra med lite långgrunt Tomas.

Jag sattsar på att vara på lastplattsudden där mellan 9-10..

annars så ses vi väll alla på åhällan, där vid 11-12 snåret? med ”drömmarna om vågor” (och utrustningen) i hundranittioarton bitar..

• johan_m

Medlem
    30 september, 2005 vid 15:22

Satsar förövrigt på att komma iväg från umeå senast 10

• anonym-anvandare

Medlem
    30 september, 2005 vid 15:59

Ja det känns vågat att prova ett nytt brutalt vågspot när det skall blåsa 12-17ms men man kan ju alltid kika lite.
    Man kommer att segla lite högre upp i vind i förhållande till Laxviken.
    Jag tror jag tvättar mitt 5 kvadratssegel i 90° och hoppas att det krymper smirk.gif

Tomas

• johan_m

Medlem
    30 september, 2005 vid 16:01

får nog ta och göra nåt liknande, tror jag slänger med brädan också, så kanske den tappar några liter. 120lit är ju bara ca 40 för mycket för morgondagen

• jakob_s

Medlem
    30 september, 2005 vid 16:18

90 grader kulör.. smile.gif

Jag fick låna två gamla segel av Kite Peter härom dagen..

Combat wave och worldcup wave tror jag det var..
    ett 3,9 och ett 3,5..
    Dom projecerar ju betydligt mer yta än dagens segel så dom motsvarar väll 4,5-4,0 typ.. vad vet jag.

gör sig era 5.0 helt omöjliga så finns dom iaf på platts..
    själv så tror jag segel kring 5 blir bra imorgon.

05 Hammer 4,2 245€
    05 Wave MC 4,2 225€
    hä’ä bar o kööp..
    wink.gif

• anonym-anvandare

Medlem
    30 september, 2005 vid 18:58

Jag kan ta med min gamla Göranson-slalom från -87 för utlåning.
    Ca 90 liter och smal i aktern, den tål mycket vind och hoppar glatt med god kontroll.
    Det ser ut att bli rak sydlig vind så det borde gå att segla från lillis till lastplatsudden och prova den.
    Jag åker till lillskärsudden som vanligt och ser hur dagen utvecklar sig.
    MVH
    Tomas

• anonym-anvandare

Medlem
    1 oktober, 2005 vid 08:20

Hur hittar man till detta spot (lillis)?
    Vägbeskrivning tack!
    Hur är botten farliga stenar osv?
    /wille plana

• johan_m

Medlem
    1 oktober, 2005 vid 16:41

Hejsan!
    Ledsen att jag inte sett ditt mess tidigare så att du gick miste om denna fina dag.

Vägbeskrivning:

Från umeå: Kör E4 söderut. vid sörmjöle ca 2.5 syd omeå tag vänster in vid ica. följ den vägen i ca 2km så kommer du till en skylt där det står lillskärsudden.

Och kommer du söderifrån så är det bara att svänga av E4an vid sörmjöles ica butik.

Angående stenar så finns det några stycken aldeles utanför piren annars så är det sandstrans så att man bottnar i princip överallt. kommer snart lite bilder från dagen.

• johan_m

Medlem
    1 oktober, 2005 vid 17:04

Här kommer några bilder från dagens session. Detta är lillis en bra dag. tyvärr så vart det inte så många bilder från lillis då jag själv ville vara ute på vattnet så mycket som möjlgt. Tack föresten Tomas för lånet av din gamla slalom, det var lite skillnad mot mina 120 liter.

Vi körde segel mellan 4.2 och 5.0.

• johan_m

Medlem
    1 oktober, 2005 vid 17:05

Det var visst den enda bilden från Lillis, bifogar några från Laxviken också, det ligger i samma vik som lillis så man ser lillis långt i bakgrunden.

• johan_m

Medlem
    1 oktober, 2005 vid 17:06

En till laxviken, fler bilder finns i mitt personliga galleri.

• johan_m

Medlem
    1 oktober, 2005 vid 19:04

Här kommer en till bild som visar hur stora vågorna var på laxviken.

• lundvall

Medlem
    1 oktober, 2005 vid 22:06

Sköna bilder laugh.gif Hoppas på att få se någon film från dagens surf! Verkar ju ha varit bra på flera ställen!

Sida 5 av 7

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Lillis idag uppdaterad med bilder från idag 051001

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.