Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Lillis idag uppdaterad med bilder från idag 051001

• drx

Medlem
    2 oktober, 2005 vid 01:01

Film kommer…

• anonym-anvandare

Medlem
    2 oktober, 2005 vid 06:33

Ser ju kanon ut! Vilka vindriktningar funkar för lillis??
    Tack för vägbeskrivningen ska försöka komma och testa lillis vid tillfälle.
    /wille plana

• johan_m

Medlem
    2 oktober, 2005 vid 07:19

Lillis funkar på S. SV. SO. O

• drx

Medlem
    2 oktober, 2005 vid 09:23

Fina vågor igår cool.gif

• johan_m

Medlem
    2 oktober, 2005 vid 12:12

Jo men surfet var inte lika bra. körde 5.8 med dåligt tryck på lillis.

• drx

Medlem
    2 oktober, 2005 vid 12:47

Jaså, själv körde jag 4.7 med fullt tryck i Salmon Bay? Och jag är ju en av dom tyngre i vårt gäng, så det verkar ju konstigt att det kan vara så stor skillnad på några km? Leif körde överriggat 4.5, han väger dock 15 kg mindre än mig.

• johan_m

Medlem
    2 oktober, 2005 vid 12:50

Läste fel. tyckte det stod fina vågor idag. det jag skrev om kass 5.8 segling gällde idag söndag. igår körde jag överriggad 5.0

• jakob_s

Medlem
    2 oktober, 2005 vid 13:54

Körde 5,2 med 5cm extra i nedhal (löst hela vägen ner till bommen, lite extra på uthalet hadde jag också.

Var överriggad i byarna.. 4,2 an hadde nog funkat bra, om jag kommit mig för att rigga det – men jag är blev lat..

Summeringen är väll att lillis rockade…
    kommer man bara ut en bit från stranden så blir det ju så mycket bättre vågor än vad det är allra längst in.
    Var över till er i salmon och kollade lite innan jag riggade på lillis. Satte du nån bakåt, Alf ?

Det enda negativa med lördagen var väll vinkeln..
    De större vågorna ville ”klappa till” lite på rumpan innan man lämnade dom.. vilket gjorde att jag i ett hopp kom i sån obalans (fick framåt rotation) att jag var tvungen att släppa skiten vilket resulterade in att man landade lungt och tryggt med kroppen i vattnt.. med utsidan på höger vad insisterade på att landa på brädan..

• drx

Medlem
    2 oktober, 2005 vid 15:07

ok vinkeln var betydligt bättre i salmon, där kunde man köra mer rakt på än vad man brukar kunna normalt sett i Lillis. Det gick dåligt med backlooparna, många försök men överroterade för det mesta, vet inte vad jag gör fel..Får fortsätta öva helt enkelt.

• jakob_s

Medlem
    2 oktober, 2005 vid 15:35

Hadde en sida som förklarade och illustrerade vad och hur man skulle göra för att sätta front, back, cheese roll pancho etc etc..

Men sidan verkar vara död nu..
    http://www.roynbartholdi.com/windsurf/index.htm

• anonym-anvandare

Medlem
    7 oktober, 2005 vid 14:32

Jag tar med mig gamla slalomen för utlåning i helgen igen.
    SMHI har ökat på prognosen för imorgon, på söndag ser det också gynnsamt ut.
    Tomas

• jakob_s

Medlem
    7 oktober, 2005 vid 18:26

Ser ut att kunna bli några dagar med 6m2 – 5m2 segling i mörkgröna (ev turkosa wink.gif ) vågor nu igen.. lite mer omkring SV imorgon em. fin vinkel feta skutt.. kanske ska försöka sig på frontloopen igen..(Puls!)

blåser det så är jag där.. lördag och söndag..

• johan_m

Medlem
    7 oktober, 2005 vid 18:46

Satan varför skall man vara i ett vindfattigt gävle när det ser ut att blåsa i umeå.

Aja är bara att hoppas på vind i gävlebukten också. söndan ser ju lovande ut iaf

• anonym-anvandare

Medlem
    7 oktober, 2005 vid 19:04

Låter fint, mina surfprylar ligger fortfarande i bilen (blöta) så blåser det åker jag ut på studs =) /ALF

• anonym-anvandare

Medlem
    7 oktober, 2005 vid 19:35

vågen ser mycket ut som västra stranden i halmstad, även
    om det säkert kan bygga längre väg och finare lines
    i uema säkert.
    Dock tycker jag salusand borde vara stället med stor S
    som alla åker till, kanske den höga klippan har sin nackdel och beachbreaket, men annars brutalast i sverige för mig hittils med garantared tvätt.

//PER

Sida 6 av 7

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Lillis idag uppdaterad med bilder från idag 051001

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.