Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Limma pads. Vilket lim?

• Limma pads. Vilket lim?

Publicerad av steflo112 på 1 augusti, 2009 vid 11:03

Jag behöver tips om vilken typ av lim man skall använda för att limma ihop en pad som håller på att släppa. Padsen som sitter på brädan sitter fast, det är padsen som sitter ovanpå den första padsen som håller på att släppa. Vilket lim skall man använda?
    Är på väg till biltema för att köpa andra saker, så om någon kan tipsa om något av deras produkter som skulle passa vore det fantastiskt bra.

Stefan

bananen svarade 15 år, 3 månader sedan 8 Medlemmar · 7 Svar
  • 7 Svar
  • dr-masse

Medlem
    1 augusti, 2009 vid 11:35

Kontaktlim eller liknande (som tål vatten, såklart) brukar funka utmärkt.

• bicless

Medlem
    1 augusti, 2009 vid 14:29

jag har använt liquisoul eller hur det nu stavas, finns typ i alla limaffärer och flera surfaffärer inklusive vår egen.

• hakuna

Medlem
    1 augusti, 2009 vid 18:51

/me körde biltema 2komp epoxi då kontaktlim släppte efter en sässong, får se om det håller bättre.

• claes6

Medlem
    4 augusti, 2009 vid 09:25
    Bicless;563196 wrote:
    jag har använt liquisoul eller hur det nu stavas, finns typ i alla limaffärer och flera surfaffärer inklusive vår egen.

Det är ett grymt lim för allt som utsätts för vatten. Har använt det på brädan, men även på stövlar och skor. Den främsta fördelen är att det flexibelt och inte stelnar, men trots det håller “tätt”.

• s66

Medlem
    4 augusti, 2009 vid 09:31

Vanligt Bostik kontaktlim är bra skit

• jesper_b

Medlem
    4 augusti, 2009 vid 16:48

Bostic Casco mfl märken gör kontaktlim som tål vatten (och härligt för knoppen). Om pads och bräda är torra så håller det i en evighet.

Om padsen har självhäftande på sig från början blir det mer problematiskt så detta oftast släpper från pädsen oavsett vilket lim man använder…

/JB

• bananen

Medlem
    5 augusti, 2009 vid 10:33

Epoxi duger för mig!

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Limma pads. Vilket lim?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.