• anonym-anvandare

Medlem
    23 april, 2003 vid 15:41

jag har hitills inte stött påå någon situation som min
    Rambo-kniv inte grejat…

Allvarligt talat så kanske du kan använda en sån där böjd liten plastgrej med ett rakblad på. Affärsbiträden har sån har jag sett. typ till att skära upp banden på tidningsbuntar och så. ser skum ut, lite som en ögla med kniven innuti. ela så man inte skall skära sig samt att man ej kan slinta av linan med kniven.

• huber

Medlem
    23 april, 2003 vid 16:46

Vi kommer att få in knivar från Maui Magic när som. Ligger på 79:-
    malmo@megmax.com

• malmsten

Medlem
    23 april, 2003 vid 19:37

I min dakine kite sele sitter en bra kniv från början, men den rostar faktiskt (otroligt va, IQ fiskmås från dakine).

stockholm kite klubben tog fram en deal på kniv tror jag.
    Fråga på forumet. länk finns från http://www.stockholmkite.org .

mvh
    /Jonas

• cjuggla

Medlem
    23 april, 2003 vid 20:34

(bifogad bild)

Denna kniv köpte jag på posten för ca 1 år sedan, passar utmärkt i fickan på min sele. Kostade inte många tior. dock har jag inte velat testat den på mina kite linor, grin.gif men den linan den hänger i skar den av grymt lätt.

• oskie

Medlem
    24 april, 2003 vid 09:05

Någon som blivit tvungen att använda kniven nån gång? Skulle själv inte vilja ha en sån hängandes i selen, oskyddad å så…

• cjuggla

Medlem
    24 april, 2003 vid 09:29

den är nedstoppad i fickan på selen med en bit snöre som sticker upp som man kan greppa tag i. Ligger med andra ord väldigt skyddad.

• fable

Medlem
    24 april, 2003 vid 21:29

ni ska veta att det är ganska riskabelt att ha med sig linkniv…fan min polare var nära på att kapa ena linan ut av mistag när han skulle launcha! så se till att den inte fasnar i något!!!

/FABLE

PS
    Posten har exakt likadan som är gratis!!
    DS

• anonym-anvandare

Medlem
    25 april, 2003 vid 10:40

det kommer att komma en grymt juste kniv som några av oss från sthlm kiteboard har varit med och tagit fram, men det är inte klart när den kommer….

• anonym-anvandare

Medlem
    25 april, 2003 vid 10:46

nar bevhover man linkniv egentligen? om man trasslar in sig i nagon annans kite?

finns det ingen quickrelease pa 2003-mpdellerna som kan slappa hela draken forutom den som slapper bommen och utlosr leashen?

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.