Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Linköpingbor
-
Ska till lindöhållet imorn, min syrra har precis införskaffat en sommarstuga i bråviken där, kan ta o kolla upp stället! För Lindö ligger väl däråt?
-
Kolla Lindöbadet vid fotbollsplanerna, tror det borde kunna funka i NO.
-
Svar till:
Kolla gurun, jävligt drygt att vi inte har nån bra spot för nordost
[/ QUOTE ]
VÄSTERVIK e ju bra på nordost…
har numera ett par ställen, var av ett där hela jevla östersjön e öppen framför dig = jämn vind…Men det återstår att se om det blåser… det e fan inte vanligt med Nordost här ju!
-
Svar till:
Kolla gurun, jävligt drygt att vi inte har nån bra spot för nordost
[/ QUOTE ]
Kanske skulle ta en Brädbyggar/kitesurf helg!?
Blåser det inte = bygga
blåser det så kör vi…Fast det rymms ju inte hur många som helst i det hemliga garaget
Har föresten städat där sen senast… och ventilationen + dragskåpet e okej.
det e ju möjlighet om nån vill mecka i hop en “trasher” bräda
-
Ser ju ut som det kan funka fint på kartorna.. jag är på alla dar… iofs 3 grader och hällregn + 13 m/s kanske inte är helmysigt…
-
Ser ut att bli fint vader och frisk NO pa sondag… nu far alla ta och avsloja sina allra hemligste secret spots,.. nanstans maste vi ju kunna aka
-
Svar till:
Ha ha.. jag har spots
[/ QUOTE ]
Ar det sakert…. vi kommer inte behova launcha i en vassrugge och sen bodydragga over en stenpir for att slutligen blasa in i ett taggtradsstaket…jag ar lite skeptisk
-
Nån som har en extra våtis/torris?.
kan ta två människofötter valfri storlek också om nån har.. -
Svar till:
Svar till:
Ha ha.. jag har spots
[/ QUOTE ]
Ar det sakert…. vi kommer inte behova launcha i en vassrugge och sen bodydragga over en stenpir for att slutligen blasa in i ett taggtradsstaket…jag ar lite skeptisk
[/ QUOTE ]
Det finns ett par spots i Västervik och två i “Byn”
Två av spotsen i Västervik är badplatser med gräsytor/sandbotten och så funkar det även vid Lysingsbadet.
Inga av spotsen går att jämföra med Varamo stranden men dom funkar fint och det e inga problem att launsha…
Jag har tänkt att köra inne i Västervik, men där e kanske inte så nybörjarvänligt… men jag behöver lite justa bilder och film med staden i bakgrunden
Det e ju stora fina gräsytor att launsha på, inte lång grunt men jämna vindar i Nv-N-No-O
I Gamleby e de ett ställe med gräsytor där man kan köra downwind(om man vill…) och gå i land vid badplatsen eller ännu längre bort…dock måste det blåsa N-No inte rak Ostlig.
Så spots finns men det e ju inte så ofta man kör på dom eftersom det e ovanligt med Nord-Nordost vindar!
-
Gött gött i gött gött!
Sön: Nordost, 8-12 m/s Dygnets högsta vindhastighet 12 m/s.
Mån: Nordost, 9-13 m/s Dygnets högsta vindhastighet 13 m/s.
Tis: Nordost, 8-12 m/s Dygnets högsta vindhastighet 12 m/s.
Och redan i eftermiddag börjar det:
Lördag förmiddag: Nordost, 6-10 m/s.
Sannolikhet 10 m/s*: 30%
Lördag eftermiddag: Nordost, 7-11 m/s.
Sannolikhet 10 m/s*: 40%
Lördag kväll: Nordost, 8-12 m/s.
Sannolikhet 10 m/s*: 80%enligt progoserna ska det inte blåsa alls så bra hos er, men det har ju slagit fel förut…
-
Tror att badet i Berg kan funka vid NO så länge dom inte lagt i några bryggor. Björn, jag har en 0.2mm asbestsaneringsdräkt du skulle passa i.Du brukar ju gilla lite udda outfit….
-
Det funkar säkert fin fint ! Och secret bad spoten som du nämnde är en spot som funkar alldeles utmärkt när inte bryggorna ligger i. Har inte klubben några stora dräkter som man kan dra utanpå en 2 mm?
-
Ar det nagra som har lust att ga ihop o dela en bil till Vastervik imorn… ostersjon maste ju funka fint nar det ar ostlig
-
Svar till:
Ar det nagra som har lust att ga ihop o dela en bil till Vastervik imorn… ostersjon maste ju funka fint nar det ar ostlig
[/ QUOTE ]
Helt riktigt, det e ju då det e bra här…Det vore jevligt kul om nån mer vill komma ner och köra när vi ska fota/filma i morron, det hjälper ju mig att få upp intresset här nere om det e fler som kör…
Logga in för att svara.