Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Linköpingsgänget, Kite i Gamleby…
-
Linköpingsgänget, Kite i Gamleby…
Publicerad av walle på 10 februari, 2004 vid 20:04Ser ut som om det blir väder för kite(på vatten, INTE snowkite )i helgen… det ska, enligt prognosen, bli varmare och blåsa
Är det någon som hänger på till Hallmare då?
Vill ni kan ni få prova pyron, om ni inte vill blöta ner erbohn2fly svarade 20 år, 8 månader sedan 9 Medlemmar · 19 Svar -
19 Svar
-
Vi ska ge oss ut på Roxen igen i eftermiddag. Vi smyger från jobbet vid 15.00…
Helgens kite på vatten låter det…kan bara säga lycka till. Själv är jag upptagen…
-
Har ni snö i LKPG?
hur mycket?
är ju hemma nu så jag kan dra upp till er… -
Det är inte supermycket snö och vi vet inte förhållandena på Roxen, vore självklart väldigt trevligt att få besök men vi bör nog kolla hur det ser ut innan vi lockar ner dig. Peter tror dock att det är fint.
-
Hej . Var ute och kollade roxen igår ca 5-10 cm pulversnö på
blankis kan vara svårt att kanta och få bra grepp . Men det kan vara värt att prova .
Christer … -
Jaja, det är bara att ge sig ut. Sist vi drog dit så var det ju knappast vind alls men oj vilken dag det blev.
Fungerar inte Roxen, så tar vi en av alla åkrar på östgötaslätten…
/Peter
-
Ingen vind alls idag på Roxen. Men perfekta förhållanden när det gäller allt annat. Sol, underlag, snö, is, men som sagt ingen vind.
Vi får hoppas på morgondagen. Ekängen som sagt, nästan mitt i Ekängen. Försöker vara där innan 16.00 om det går. Då blir det 1 h 45 min snökiting, sedan kommer mörkret.
Häng gärna på ni som läser detta och befinner er i trakten.
OM, det blåser vill säga…
/Bohn2fly
-
får väl mecka till min bräda så jag kommer i med mina “moonboots” då
-
I Norrköping kördes det på Glan idag onsdag. 6-7cm kallsnö på lite rugglig is, med andra ord i princip perfekta förhållanden. Vinden var till en början lite väl kraftig för min Fuel 14 och jag var lätt överriggad, men det mojnade lite framåt två och då blev det precis lagom. Jämn och fin snö, strålande sol och en helt öde sjö. Jädrans vad fort det kan gå ibland. Satte nog personligt speedrekord idag. Bästa dagen hittills på Glan för min del.
-
Hmm, låter som våran dag på Roxen för några helger sedan.
Det blåser nog mera under dagen och sedan avtar mot kvällen. Så vi som jobbar kan ju läsa era inlägg på kvällen
/Peter -
Vad körde du på? (skrillor, skider, snöbräda, stjärtlapp?;)
En tripp till Hallmare låter lockande Walle!
Ska börja den mentala laddningen inför att få ge sig ut på vattnet igen efter vinterdvalan och ta en snack med gubbsen här. Det ska som sagt bli mildväder, så nån snökiteing lär det ju inte bli tal om iallafall. Det såg dock inte för lovande ut vindmässigt, men det hinner väl ändra sig… -
Tjena, I´ll be there.. tror jag känner mig inte så kry men det blir säkert bättre tills imorn.
Logga in för att svara.