• Publicerad av stebe på 3 oktober, 2010 vid 19:18

Det var nån tråd med nån kille som var jävligt grym på linor och som sålde färdigkapade och färdigsydda lin-kit, men jag hittar inte tråden nån som vet vad han heter?

Kjello svarade 14 år, 1 månad sedan 8 Medlemmar · 14 Svar
  • 14 Svar
  • hattfan

Medlem
    3 oktober, 2010 vid 19:21
  • sourra

Medlem
    3 oktober, 2010 vid 20:18

Om du behöver kapa dina linor är det bara att ringa Guran så kommer han och kör över dom med sin jättebräda

• above_the_law

Medlem
    3 oktober, 2010 vid 21:19
    stebe;634146 wrote:
    Det var nån tråd med nån kille som var jävligt grym på linor och som sålde färdigkapade och färdigsydda lin-kit, men jag hittar inte tråden nån som vet vad han heter?

Stebe:
    Det är Jens Elias. Har hans nr i min gamla mobil. Kan du få i morgon….
    OBS! Jag behöver också linor till min våg-bom. Pierre ringde mig i helgen och vill också beställa. Vore ju smartast om vi beställer tillsammans och delar på frakten.

Jag har tidigare beställt två linset Hadlow Set up och kan bara säga att bättre kvalité och noggrannhet har jag aldrig sett:-)! Jag tog bl a några styvare och lite fetare linor till V:et som ser ut att vara omöjliga att slita ut faktiskt p g a annat hölje. Kanske köra dom på mittlinorna hela vägen om inte för dyrt, för det är ju bara dom som skaver mot varandra.

Sov gott så hörs vi.
    /Nicco

• milkman

Medlem
    3 oktober, 2010 vid 21:24

Eller så köper du färdiga linkit.
    Om du flaggar ut på mittenlinorna och vill vara säker på att det håller:
    http://www.kitekraft.se/linsett-heavy-duty-4x-500-360kg-instinct-2009.html
    Om du nöjjer det med samma som de flesta märkena kör med:
    http://www.kitekraft.se/linsett-4x360kg-fargkodade.html

Funkar för alla som inte strulat till det med linlängder, de flesta. Men du måste ha kook-proff i kiten (På samma sida: knut på ena pigtailen / ögla på andra). Har du inte det så kan du få det genom att köpa till: http://www.kitekraft.se/pigtails-5st-passar-alla-kiter.html

Såg att Falle hade kompletta kitt också.

• above_the_law

Medlem
    3 oktober, 2010 vid 21:57

Jasså,
    visste inte att du och Falle säljer hela linpaket till Hadlow Pro Set up?!!
    Låter inte så troligt va…

Milkman;634168 wrote:
    Eller så köper du färdiga linkit.
    Om du flaggar ut på mittenlinorna och vill vara säker på att det håller:
    http://www.kitekraft.se/linsett-heavy-duty-4x-500-360kg-instinct-2009.html
    Om du nöjjer det med samma som de flesta märkena kör med:
    http://www.kitekraft.se/linsett-4x360kg-fargkodade.html

Funkar för alla som inte strulat till det med linlängder, de flesta. Men du måste ha kook-proff i kiten (På samma sida: knut på ena pigtailen / ögla på andra). Har du inte det så kan du få det genom att köpa till: http://www.kitekraft.se/pigtails-5st-passar-alla-kiter.html

Såg att Falle hade kompletta kitt också.

• milkman

Medlem
    4 oktober, 2010 vid 07:31
    above_the_law;634172 wrote:
    Jasså,
    visste inte att du och Falle säljer hela linpaket till Hadlow Pro Set up?!!
    Låter inte så troligt va…

Om Flexi tillhör de som strular till det genom att ha unika linsett så de inte går att få tag i lätt så stämmer det du säger.

Drygt annars. Det är ju lite svårt för mig att veta vad alla surfar med.

• jenselias

Medlem
    4 oktober, 2010 vid 09:58

Här är jag! 🙂

Linornas kvalitet vågar jag påstå gör mer än vad de flesta tror. Vad gäller dina funderingar Nicco om att köra den svarta hela vägen, så har jag lite bättre alternativ som gör jobbet bättre (och är lite billigare). Den svarta, DSL 350, är onödigt grov att ha som flyglina hela vägen, då luftmotståndet negativt motverkar den ökade stumheten i linan.

Vi kan ta diskussionen via PM/tel istället så besparar vi alla nörderiet :wink:. …Om nu inte det finns en betydande publik på forumet som vill att jag utvecklar på plats? :santa:

above_the_law;634165 wrote:
    Stebe:
    Det är Jens Elias. Har hans nr i min gamla mobil. Kan du få i morgon….
    OBS! Jag behöver också linor till min våg-bom. Pierre ringde mig i helgen och vill också beställa. Vore ju smartast om vi beställer tillsammans och delar på frakten.

Jag har tidigare beställt två linset Hadlow Set up och kan bara säga att bättre kvalité och noggrannhet har jag aldrig sett:-)! Jag tog bl a några styvare och lite fetare linor till V:et som ser ut att vara omöjliga att slita ut faktiskt p g a annat hölje. Kanske köra dom på mittlinorna hela vägen om inte för dyrt, för det är ju bara dom som skaver mot varandra.

Sov gott så hörs vi.
    /Nicco

• pjoter

Medlem
    4 oktober, 2010 vid 10:05

Jag vill du utvecklar!

Det behövs lite mer Lin och Kitenörderi på det här forumet, oväntat många har taskig koll på vad de faktiskt använder för grejer.

Jens – Milk, Dina linkitt är säkert bra men går inte att jämföra med ett customkit precis enligt ens önskemål. (Jag säljer också både linor å bommar från caution av finfin kvalisort om nån nu vill ha de istället för Jens Custom). 🙂

• _dave

Medlem
    4 oktober, 2010 vid 13:11
    jenselias;634226 wrote:
    Vi kan ta diskussionen via PM/tel istället så besparar vi alla nörderiet :wink:. …Om nu inte det finns en betydande publik på forumet som vill att jag utvecklar på plats? :santa:

I vote for more nörderiet

I’ve just made up a bar with classic flexifoil hydrolines 700lbs front 550 back. Familiar with those? You think those are too thick? I tape and sew them and they look sweet.

• above_the_law

Medlem
    5 oktober, 2010 vid 10:18
    Milkman;634197 wrote:
    Om Flexi tillhör de som strular till det genom att ha unika linsett så de inte går att få tag i lätt så stämmer det du säger.

Drygt annars. Det är ju lite svårt för mig att veta vad alla surfar med.

Ha, ha… ja djevlar;-)!

Drygt?… För att jag frågade… eller för att Flexifoil kommit på en riktigt bra lösning utan att behöva förlora varken direkt styrningen i bommen eller ren kitekänsla, samt en skapat en C-kite som tar höjd som en SLE/Bow MEN utan vanliga bridles och pulleys?

Förklara gärna vad du menar…
    Det är väl ingen hemlighet att Stebe kör Hadlow PRO:s, men om du nu missat det så var ju meningen att du skulle få den informationen via mitt inlägg utan att jag skulle behöva sitta och skriva långa förklaringar (som denna) eller brev till dig. Hade enbart goda intentioner med mitt inlägg.
    Slappna av nu och sätt upp skylten “Gone Sufing” istället mannen…
    Peace ok?!

• above_the_law

Medlem
    5 oktober, 2010 vid 10:25
    jenselias;634226 wrote:
    Här är jag! 🙂

Linornas kvalitet vågar jag påstå gör mer än vad de flesta tror. Vad gäller dina funderingar Nicco om att köra den svarta hela vägen, så har jag lite bättre alternativ som gör jobbet bättre (och är lite billigare). Den svarta, DSL 350, är onödigt grov att ha som flyglina hela vägen, då luftmotståndet negativt motverkar den ökade stumheten i linan.

You are the Man:smile:!
    Vi tar det per mail eller tfn istället va…?
    Dave är seriös och rolig. Han kan väl få vara med i mail korren Elias?
    Vi är några som vill beställa fler linor av dig rel omgående. Kan du skicka ditt nr igen för jag har bytt mobil utan att få med alla contacts (igen!!!!).
    Hörs, nu måste jag ringa banken och laga bilen, samt ska försöka komma iväg och köra cable wake i Härryda med http://www.nocomply.com.
    Imorgon blir det vågsurf. Ev Ölands norra!!!
    Peace n love to you all out on the water!

• sourra

Medlem
    5 oktober, 2010 vid 10:44

Jag vill ha nörderiet här i tråden. Låt det goda rulla Mr Lina.

• jenselias

Medlem
    5 oktober, 2010 vid 12:20

Tack, tack. Intresset är väl manifesterat. Jag hade tänkt att skriva ihop det i går, men den stora sömnen förde bort mig innan jag hann.

Återkommer i kväll.

Luren har nr: nollsjunollåtta 787892

• Kjello

Gäst
    9 oktober, 2010 vid 08:21

Aktualiserar tråden, väntar på nörderiet, vill se utveckling, elastiska linor “nej”.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.