Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › linor fram eller bak??
-
linor fram eller bak??
Publicerad av anonym-anvandare på 10 augusti, 2005 vid 14:44jag har just köpt en kite , en rrd 03a. jag undrar bara vilka linor jag ska sätta fram repektive bak av mittenlinorna och sidlinorna? med fram menar jag den upblåsta änden. det sitter likadana tampoar med tre knutar i varje hörn. ar det en god ide att sätta alla linor på mittenknutarna?? väldgt tacksamför svar, jag vill ut nu nu nu..
backe svarade 19 år, 8 månader sedan 10 Medlemmar · 13 Svar -
13 Svar
-
mittenlinorna fram. och styrlinorna bak. . bara du sätter linorna likadant på båda sdorna spelar det ingen roll .. .
-
Gå en kurs!!!!! eller låt åtminstende nån som har erfarenhet visa dej och som kan berätta om säkerhetsdetaljer m.m….. Inte bra att gå ut och prova sig fram… det är då olyckor händer
-
Svar till:
Gå en kurs!!!!! eller låt åtminstende nån som har erfarenhet visa dej och som kan berätta om säkerhetsdetaljer m.m….. Inte bra att gå ut och prova sig fram… det är då olyckor händer
[/ QUOTE ]
Word…Du verkar ha så mycket att lära att du riskerar liv både på dig själv och andra.
-
tja, jag har gått en kurs, men denna kite är inte lika dan som de cabrina som vi använde, där kunde man inte sätta linorna fel pga olika färger och att det va knutar i bara två hörn och de andra knutarna satt på linorna. puss.
-
Låter bättre, men de verkar inte lärt ut någon djupare förståelse av principen för en fyrlinorsbom.
Det är bara att göra som Luuddee skriver så blir det rätt.
Jag tycker ändå att du kan skriva ett inlägg där du efterlyser mer erfaret åksällskap.
-
Svar till:
tja, jag har gått en kurs, men denna kite är inte lika dan som de cabrina som vi använde, där kunde man inte sätta linorna fel pga olika färger och att det va knutar i bara två hörn och de andra knutarna satt på linorna. puss.
[/ QUOTE ]
hör av dig till de som gav kursen igen och be dem förklara bättre. man ska kunna rigga alla kites tubkites efter en kurs annars är kursen kass. vem gick du kurs hos? surfers paradise?
-
Jag gick kurs 03 o jag ver fortfarande inte var linorna skall sitta. Men jag brukar chansa lite – tror eg att det inte är så viktigt.
North har ett ”cook-proof” system, men inte fan hjälper det det mig -
Svar till:
Jag gick kurs 03 o jag ver fortfarande inte var linorna skall sitta. Men jag brukar chansa lite – tror eg att det inte är så viktigt.
North har ett ”cook-proof” system, men inte fan hjälper det det mig[/ QUOTE ]
haha…kanske därför du inte fick din gamla Cabrinha att funka. Där måste man tänka själv när man knyter linorna -
Japp , och dessutom gör man högre och längre och mer spektakulära airs när man inte kopplar linorna som de vill från fabriken.
-
Svar till:
Svar till:
[/ QUOTE ]
Word…Du verkar ha så mycket att lära att du riskerar liv både på dig själv och andra.
[/ QUOTE ]
Helt rätt. Hjälpte ett par killar som köpt en ”King-kite” 16m2 på nätet för 4300:-. De skulle sätta ihop den själv och knyta knutar på rätta ställen och fixa det mesta själva. Helt utan att ha gått kurs. Tog upp kiten i powerzon och liknande. Det blåste sådär 7-10 m/s. Lite oroligt om jag får säga mitt. Man börjar tycka att de som säljer kites inte borde få sälja till dem som inte gått kurs. Man blir ju mörkrädd!!
Men det finns ändå många med sunt förnuft som tänker sig för. Dessa grabbar var mycket trevliga och tacksamma för hjälp. Men det blir lite skrämmande. De hade fått lite ”rep över” sa de. Kiten stallade så den höll på att gå av. Blev lite bättre när vi fixat till den. Vi som vet lite måste väl hjälpa till när vi ser nån nykomling. Det är nog det enda rätta. Ber alltid nybörjare ta kurs så de lär sig.
/DJ
-
Det roligaste jag sett var några yngre förmågor som launchade kiten i powerzon fast åt motsatt håll. Så när ena killen släppte kiten kom den sakta rullande mot den andra som stod där lite förvånad med bommen i handen.
-
Svar till:
Det roligaste jag sett var några yngre förmågor som launchade kiten i powerzon fast åt motsatt håll. Så när ena killen släppte kiten kom den sakta rullande mot den andra som stod där lite förvånad med bommen i handen.
[/ QUOTE ]
Det är verkligen Value!
Logga in för att svara.