-
Linor i lösvikt? Akut behov…
Jag lyckades med konststycket att bli av med en lina idag. Var ute och körde med bra drag med min Slingshot Fuel 14 när infästningen av den ena flyglinan (eller vad nu den som inte är depower heter) i bommen pajjade och en lina lossnade med en jädra snärt (orginal Slingshot, använt max tio gånger! Kass bygge!). Trodde det skulle gå att flyga draken med bara tre linor, men det var allt bra lurigt. Det var bara att hala in skiten och simma in.
När jag kom in på grunt vatten fastnade linorna runt ett tångbevuxet grundområde och jag var tvungen att lossa linorna från kiten för att få loss grejorna. Lätt sliten efter en halvtimmes simtur säkrade jag naturligtvis fel lindjävel i bommen, dvs inte den som var lös. Väl inne på land en kvart senare fattades det en lina. Ut igen och leta, men det var lönlöst i den vinden och i Bråvikens dyngvatten med 2 cm siktdjup. JUBEL! Årets klantpris goes to…
Är det någon som vet var man kan få tag på billiga linor, eller nånstans där man kan handla linor i löpmeter? Jag är inte så sugen på att handla ett helt nytt linset bara för att Slingshot inte kan bygga ordentliga bommar. Ni som kör med Slingshots kolbom från -02 eller -01 bör kolla upp så att infästningen sitter ordentligt. På min bom är hela infästningen täckt med gummi så att man inte kan se om det börjar bli slitet. Senare på land testade jag att dra rejält i den andra sidans infästning genom att knyta fast linan i en rot och sedan dra allt jag orkade. Och popp! Där lossnade den också. Illa, illa. Räkna med reklamation…
Logga in för att svara.