Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Linor i lösvikt? Akut behov…

• Linor i lösvikt? Akut behov…

Publicerad av martin på 3 augusti, 2003 vid 21:46

Jag lyckades med konststycket att bli av med en lina idag. Var ute och körde med bra drag med min Slingshot Fuel 14 när infästningen av den ena flyglinan (eller vad nu den som inte är depower heter) i bommen pajjade och en lina lossnade med en jädra snärt (orginal Slingshot, använt max tio gånger! Kass bygge!). Trodde det skulle gå att flyga draken med bara tre linor, men det var allt bra lurigt. Det var bara att hala in skiten och simma in.

När jag kom in på grunt vatten fastnade linorna runt ett tångbevuxet grundområde och jag var tvungen att lossa linorna från kiten för att få loss grejorna. Lätt sliten efter en halvtimmes simtur säkrade jag naturligtvis fel lindjävel i bommen, dvs inte den som var lös. Väl inne på land en kvart senare fattades det en lina. Ut igen och leta, men det var lönlöst i den vinden och i Bråvikens dyngvatten med 2 cm siktdjup. JUBEL! Årets klantpris goes to…

Är det någon som vet var man kan få tag på billiga linor, eller nånstans där man kan handla linor i löpmeter? Jag är inte så sugen på att handla ett helt nytt linset bara för att Slingshot inte kan bygga ordentliga bommar. Ni som kör med Slingshots kolbom från -02 eller -01 bör kolla upp så att infästningen sitter ordentligt. På min bom är hela infästningen täckt med gummi så att man inte kan se om det börjar bli slitet. Senare på land testade jag att dra rejält i den andra sidans infästning genom att knyta fast linan i en rot och sedan dra allt jag orkade. Och popp! Där lossnade den också. Illa, illa. Räkna med reklamation…

anonym-anvandare svarade 21 år, 7 månader sedan 4 Medlemmar · 6 Svar
  • 6 Svar
  • anonym-anvandare

Medlem
    3 augusti, 2003 vid 22:00

jag har två mittlinor till från ett naish set rätt billit typ 300pix. dom är 28m, du kan få köpa dom om du kommer till habo jag pallar inte skicka skiten nånstans.

/hugge

• martin

Medlem
    4 augusti, 2003 vid 09:25

Tackar för erbjudandet, men jag har inte möjlighet att ta mig till Habo. Jag håller till i Västervik, dvs ca 50 mil åt N-NO.

• sirgomez

Medlem
    4 augusti, 2003 vid 09:44

Jag har några set (4linor haspel – helt ny) hemma. ny koster de 1200-1400kr per set. Jag tänkte för 1000kr skickar jag dig en påse. de är 27 meter lång.
    Om du inte byter minst höger och vänster av samma typ(fram/baklina) så kan det ju vara att de har längd sig olika och draken flygar åt en sidan – typ om du har en gammal och en ny lina på framkant av draken.
    Det är som på bildäk var man byter minst en axel, inte bara en däk.
    Annars, vilken längd behöver du? kanske jag har nåt liggande?

Ring mig om du är intresserad.
    Thomas
    070 42 82 135

• walle

Medlem
    4 augusti, 2003 vid 10:05

Håller du till i Västervik nu?
    det ser utt att bli bra i eftermiddag!
    hör av dig om du tänkt åka
    /Petter (Gamleby)070-3236703

• anonym-anvandare

Medlem
    4 augusti, 2003 vid 16:34

Har en helt ny lina som jag köpte för 500, du kan få den för 300, kan skicka den gratis från stockholm. 30 meters.

Mvh
    Putte

• anonym-anvandare

Medlem
    5 augusti, 2003 vid 06:47

Jag brukar sälja i påse, men jag kan lägga upp en lina åt dig på direkten. 4-5.000kr/grammet, bra grejer från Colombia.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Linor i lösvikt? Akut behov…

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.