Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Liquisole i handsken.
-
Liquisole i handsken.
Publicerad av bjornen på 2 december, 2006 vid 08:45Jag köpte ett par prolimit handskar som är varma men har/hade ett bedrövligt grepp. Läste någonstans här på konfen att man kunde stryka liquisole på insidanför att öka fästet mot bommen. Sagt och gjort och nu när jag testar så måste jag säga att det känns mycket bättre. Jag hoppas att jag får prova idag ute på vattnet och då återkommer jag med resultat.
//Björn
kamaaina svarade 18 år, 1 månad sedan 11 Medlemmar · 21 Svar -
21 Svar
-
jag tyckte de var insidan av vanten som framförallt behövde bättre grepp
mellan skinnet på handen o neoprenet alltså -
Mården wrote:jag tyckte de var insidan av vanten som framförallt behövde bättre grepp
mellan skinnet på handen o neoprenet alltsåJag har också funderat på insidan men liquisole ger en ganska glatt yta och om man blir fuktig om händerna så kanske det blir värre. Jag börjar så här men fungerar det inte som tänkt får jag väl smeta på insidan också. Kan inte bli mycket sämre grepp…
//Björn
-
Oregistrerad
Gäst2 december, 2006 vid 10:42Är det inte bättre att köpa Dakine Cold Water Mitts!? Så får du en varmare, skönare och bättre grepp känsla direkt.
-
Oregistrerad wrote:Är det inte bättre att köpa Dakine Cold Water Mitts!? Så får du en varmare, skönare och bättre grepp känsla direkt.
Eller köra utan :smirk: Jag hittar i alla fall inte någon butik som kan leverera nu, men du kanske har något hett tips !
-
Sabla mobbing av oss som inte kunnat få tag på några CWM – låt oss hålla på med våra nödlösningar ifred! 😀 Bra idé för övrigt Björnen.
-
Går det att få tag på CMV i medim någonstans nu. Har ett par men tänkte ge brorsan i julklapp?
-
@Bjornen 352055 wrote:
Jag köpte ett par prolimit handskar som är varma men har/hade ett bedrövligt grepp. Läste någonstans här på konfen att man kunde stryka liquisole på insidanför att öka fästet mot bommen. Sagt och gjort och nu när jag testar så måste jag säga att det känns mycket bättre. Jag hoppas att jag får prova idag ute på vattnet och då återkommer jag med resultat.
//Björn
Jag la liquisole på ett par handskar hösten -95, och strödde även salt på limmet för att få en skrovlig yta. Handskarna håller fortfarande men limet gulnar lite med tiden… :smirk:
-
@The_Novice 352362 wrote:
Jag la liquisole på ett par handskar hösten -95, och strödde även salt på limmet för att få en skrovlig yta. Handskarna håller fortfarande men limet gulnar lite med tiden… :smirk:
Hur bra fungerade det?
-
@fredrik.ygge 352394 wrote:
Hur bra fungerade det?
Det var väl inget stort mirakel direkt, problemet är väl fortfarande tjockleken på handsken. Men det blev iaf bättre grepp än vad det var med det plastiga ytskiktet som finns på vissa handskar och som syns på den tidigare bilden som svarta “kvadrater” på neoprenet. Annars är det nog lite väl tjockt med neoprene på bilden, det behövs inte så mycket…
Kan kanske slänga upp en bild på mina ikväll, för min del så gick handsken från att vara helt obrukbar till att funka något sånär under kortare stunder. Jag brukar variera mellan olika handskar (och även helt utan), det är sällan något funkar klockrent någon längre stund.
Tycker fortfarande att biltemas handskar med lite olika klippningar funkar bäst om man räknar surftimmar per krona, men då har jag inte provat coldwater mittens från DaKine. Annars så behövs det ju inga handskar ännu, konstigt att folk fortfarande tvivlar på växthuseffekten…
-
Lägger in en bild på min handske, det blir alltså lite bättre greppp än med den plastiga original beläggningen men är väl inte så mycket att skriva om egentligen…
-
@The_Novice 352595 wrote:
men är väl inte så mycket att skriva om egentligen…
Tack ändå! Intressant att se vad folk har tagit till när den enda rekommenderade handsken inte går att köpa.
-
@Mården 352066 wrote:
jag tyckte de var insidan av vanten som framförallt behövde bättre grepp
mellan skinnet på handen o neoprenet alltsåkanske ska göra ett tillägg,att mina vantar numera är ett par öppna vantar sen jag klippt bort neot i handflatan
men innan jag gjorde det målade jag mina med sådant gummi som man tätar badrum innan kakel åker upp på väggarna o dom blev klart bättre av gummit på insidan sen provade jag med gummiränder på utsidan också som väl inte bidrog så mycket,men trots det dög det ej så saxen åkte fram:) -
@Bjornen 352055 wrote:
Jag köpte ett par prolimit handskar som är varma men har/hade ett bedrövligt grepp. Läste någonstans här på konfen att man kunde stryka liquisole på insidanför att öka fästet mot bommen. Sagt och gjort och nu när jag testar så måste jag säga att det känns mycket bättre. Jag hoppas att jag får prova idag ute på vattnet och då återkommer jag med resultat.
//Björn
Nå, hur gick det Björnen?
Logga in för att svara.