Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Liquisole i handsken.
-
Jag bor i Vancouver. Min kompis seglar med diskhandskar, under diskhandskarna har han nagot som liknar “Tiger Balm Plasters “, det e sma “patches” som han faster pa ovansidan av handen. Dessa generera varme o hand pastar att de varmer tillrackligt bra…jag har dock aldrig testat. En annan ide vi testat var att smorja in handerna i en “industri kram”. Nagon slags fet lotion som tapper igen porerna. Den anvands tydligen normalt sett for industri arbetare for att forhindra att “skiten” fastnar i porerna (tror jag). Hur som helst, har testat detta nagra ganger. Kan vara en psykologisk grej, men jag tycker att det hjalper lite granna. Inte mycket, men vattnet rinner nastan av handerna, vilket borde vara positivt.
Jag e helt installd pa att RipCurl vidar utvecklar sin teori om batteri-uppvarmda vatdrakter. Kan man gora detta for en normal vatdrakt sa kanske inte handskar e sa langt borta. Den som lever far se….
/F
-
Hur bra är det för greppet med en “slags fet lotion” på händerna? Jag tycker att det kan vara tillräckligt förödande att inte tvätta händerna rena från solkräm efter insmörjning.
-
Ingen som testat nya Cold water gloves som Onwater säljer till låga 209 kr?
-
Har testat handskarna några repor idag och det var bättre grepp men krampen kommer ändå. Jag får helt enkelt träna i vinter så att man får underarmar som Karl-Alfred
//Björn
-
@canoya 353397 wrote:
Hur bra är det för greppet med en “slags fet lotion” på händerna? Jag tycker att det kan vara tillräckligt förödande att inte tvätta händerna rena från solkräm efter insmörjning.
Krämen e inte direkt glatt, utan snarare tvärtom, på gränsen till lite “klibbig”, man måste låta den torka in lite vilket kan ta någon timme…
Logga in för att svara.