Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Liquisole i handsken.

• bjornen

Medlem
    5 december, 2006 vid 11:54

@Guppy 352769 wrote:

Nå, hur gick det Björnen?

Faan chefen är på mig hela tiden, får inte ledigt just nu. Jag hoppas på segling i helgen men det hinner väl bli svinkallt. 😡

• kamaaina

Medlem
    8 december, 2006 vid 01:15

Jag bor i Vancouver. Min kompis seglar med diskhandskar, under diskhandskarna har han nagot som liknar “Tiger Balm Plasters “, det e sma “patches” som han faster pa ovansidan av handen. Dessa generera varme o hand pastar att de varmer tillrackligt bra…jag har dock aldrig testat. En annan ide vi testat var att smorja in handerna i en “industri kram”. Nagon slags fet lotion som tapper igen porerna. Den anvands tydligen normalt sett for industri arbetare for att forhindra att “skiten” fastnar i porerna (tror jag). Hur som helst, har testat detta nagra ganger. Kan vara en psykologisk grej, men jag tycker att det hjalper lite granna. Inte mycket, men vattnet rinner nastan av handerna, vilket borde vara positivt.

Jag e helt installd pa att RipCurl vidar utvecklar sin teori om batteri-uppvarmda vatdrakter. Kan man gora detta for en normal vatdrakt sa kanske inte handskar e sa langt borta. Den som lever far se….

/F

• canoya

Medlem
    8 december, 2006 vid 07:24

Hur bra är det för greppet med en “slags fet lotion” på händerna? Jag tycker att det kan vara tillräckligt förödande att inte tvätta händerna rena från solkräm efter insmörjning.

• oscar

Medlem
    8 december, 2006 vid 08:44

Ingen som testat nya Cold water gloves som Onwater säljer till låga 209 kr?

• bjornen

Medlem
    9 december, 2006 vid 16:42

Har testat handskarna några repor idag och det var bättre grepp men krampen kommer ändå. Jag får helt enkelt träna i vinter så att man får underarmar som Karl-Alfred

//Björn

• kamaaina

Medlem
    10 december, 2006 vid 15:21

@canoya 353397 wrote:

Hur bra är det för greppet med en “slags fet lotion” på händerna? Jag tycker att det kan vara tillräckligt förödande att inte tvätta händerna rena från solkräm efter insmörjning.

Krämen e inte direkt glatt, utan snarare tvärtom, på gränsen till lite “klibbig”, man måste låta den torka in lite vilket kan ta någon timme…

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Liquisole i handsken.

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.