Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Lite bilder från brazil

• Lite bilder från brazil

Publicerad av pjoter på 29 november, 2008 vid 01:35

Nu har man äntligen fått sig en surfdag som känts lite vettig här. Har varit rätt sunkigt tryck sen jag kom hit med undantag av tiden då jag lifestylat med annat. Men men, på tors kommer det förhoppningsvis en mayhem 14 hit å ger mig lite hjälp i vågorna.
    Sjukt mkt vågsurfare i vattnet så snart bär det iväg att köpa sig en riktig surfbräda å leka med när vinden är för kass eller stranden för crowded för kitesurf.

ha de laban där hemma å njut av den grymma vinden sverige bjuder på. 🙂
    Sista bilden är på den förhoppningsvis enda portugisiska örlogsman jag får se här.

christian12345 svarade 16 år, 3 månader sedan 17 Medlemmar · 21 Svar
  • 21 Svar
  • johanw

Medlem
    29 november, 2008 vid 05:39

gött peter!!

• lidde

Medlem
    29 november, 2008 vid 08:46

Snyggt Peter!
    /Lidde

• nordstedt

Medlem
    29 november, 2008 vid 09:41

Finfint! Men det ser inte crowded ut, bara du på bilderna ju 😉

• martent

Medlem
    29 november, 2008 vid 09:55

fan vad fint!!

• kamikazekiteren

Medlem
    29 november, 2008 vid 10:08

Va tråkigt och ensformigt det ser ut som du har det !! Här i Skåne kan vi velge mellan vatten/snö , platt/vågor(30cm.ers) våtdrekt/tomtedrekt/adamsdrekt(frode) eller bare chille topless i fina sandstrender! Hoppas du har kul selv om du saknar oss och badstua

• jonaish

Medlem
    29 november, 2008 vid 11:59

hold da kaeft så smukkt og dejligt du har de pjoter

• christian12345

Medlem
    29 november, 2008 vid 17:36

Najs gubben! Men vad ær det før något otæckt på sista bilden?

• above_the_law

Medlem
    29 november, 2008 vid 22:32
    christian12345;518688 wrote:
    Najs gubben! Men vad ær det før något otæckt på sista bilden?

Ser ut som en sån där jvla sk ”stinger” som är vanlig på Australiens ostkust mellan jan-maj… Ligger och flyter på sin blåsa med en låååång svans som bränner gott i fejan när man dd:ar på väg ut till lineup;-). Men dom var ju säkert först, ha ha….
    Har jag rätt?

• pjoter

Medlem
    29 november, 2008 vid 23:42

De e rätt gött faktiskt. 🙂
    Nej inte ett dugg crowded där, en strand utanför fattiga/arbetarkvarter en vardag så de flesta jobbar. Var vi 20 turister i ett hörn å sen en hög med mkt nyfikna ungar. 🙂 å så några fiskare som la ut nät mitt på spoten, för jävlig stil å förstöra min spot sådär. 😉
    Men stranden här neranför är sjukt full med folk. spec på helger då turisterna måste trängas med alla locals som drar till stranden.

Det goa på sista bilden är vad jag förstår en portugisisk örlogsman http://en.wikipedia.org/wiki/Portuguese_Man_o'_War något som jag hoppas jag slipper se mer. Kan nog göra räligt ont att få en sån spolad på sig i en våg eller nåt.

• eddie

Medlem
    30 november, 2008 vid 01:59

Jag kan bara meddela att jag greppade en sådan med min hand utanför Lagoinha, Brazil i aug. Skulle plocka upp en polares punkterade drake som han hade tvingats släppa gansa långt ut…
    Först lyckades jag få en av linorna fastkilad mellan bräda och fena. Det blåste lite mycket så jag gav upp försöket att rulla ihop den.
    Planen var sedan att hitta hans leasch för att bogsera in ”liket”. Jag kryssade fram och tillbaka när jag såg bommen.

Trodde jag…. för det var en sån där jävel. Jag greppade den med min högerhand och först gjorde det inte så ont. Sen kom smärtan, fick lite på ena benet också, men det kändes knappt jämfört med smärtan jag senare fick i handen. Det var som att hålla handen i 70 gradigt vatten. Man klarar några sekunder, men sedan börjar det göra ont. Rejält ont. Så hade jag det i 24 timmar.
    Kl 0600 på morgonen dagen efter väcktes jag av smärtan. Värsta painkillern gjorde att jag kunde somna om. Ett par timmar senare så varken kändes det eller syntes någonting. Smärtan försvann lika plötsligt som den kom.
    Förbannat obehagligt dag var det iaf.

• sourra

Medlem
    30 november, 2008 vid 09:52

Oh nasty. Jävla polypkluster…

• krillan82

Medlem
    30 november, 2008 vid 15:41

fint ska det vara

• roland

Medlem
    30 november, 2008 vid 22:53

@Eddie 518734 wrote:

Jag kan bara meddela att jag greppade en sådan med min hand utanför Lagoinha, Brazil i aug. Skulle plocka upp en polares punkterade drake som han hade tvingats släppa gansa långt ut…
    Först lyckades jag få en av linorna fastkilad mellan bräda och fena. Det blåste lite mycket så jag gav upp försöket att rulla ihop den.
    Planen var sedan att hitta hans leasch för att bogsera in ”liket”. Jag kryssade fram och tillbaka när jag såg bommen.

Trodde jag…. för det var en sån där jävel. Jag greppade den med min högerhand och först gjorde det inte så ont. Sen kom smärtan, fick lite på ena benet också, men det kändes knappt jämfört med smärtan jag senare fick i handen. Det var som att hålla handen i 70 gradigt vatten. Man klarar några sekunder, men sedan börjar det göra ont. Rejält ont. Så hade jag det i 24 timmar.
    Kl 0600 på morgonen dagen efter väcktes jag av smärtan. Värsta painkillern gjorde att jag kunde somna om. Ett par timmar senare så varken kändes det eller syntes någonting. Smärtan försvann lika plötsligt som den kom.
    Förbannat obehagligt dag var det iaf.

Stanna i solen så blir det skönt som fan. Maneter kommer å går lite bara att kissa lite påt eller vinäger funkar. Sen kan man ju ta värktableter men det e inte det bästa…………………………………
    Synd att vi inte tog bilder på våra märken vi fick förra året. Håkan började andvända långarmart efter det……………………

• rimsson

Medlem
    1 december, 2008 vid 01:29

HEINZ e du i brazil iar? Nikke e i Jeri nu, du far peta honom i orat fran mig om du traffar honom!

• edorf

Medlem
    1 december, 2008 vid 01:48

norbagg, surf med bastu på nästa sydliga ?

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Lite bilder från brazil

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.