Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Lite bilder från klitmöller…
-
Japp, den blev seglad en del… Mest med 5.6, vilket ledde till inköp av en 21 cm fena. 19.5 blev lite i minsta laget med 5.6…
-
tyckte vågorna såg mesiga ut för danmark, kanske bara av sjöbris och inte djupt lågtryck på nordsjön.
Var dom inte större längre ut?, fast längre från objektivet då.
http://www.larspetersen.dk visar även lite av danmark. -
Joda, RRD:n fick oxå segla. Det var den Ola använde vid fiskfabriken när jag hade säckat ihop efter dagens seglingar. Sen fick den åka i Apelviken i lördags oxå, när det blåste mest. Väldans skön att segla med tryck i riggen, lite kinkigare för en gammal man mellan byarna. Men man lär väl sig… Det blir ju mycket mer kontrollerat och trevligt i hård vind där 90-litarn blir flygig och landar stumt efter hoppen.
-
jodå, de var allt större än vad som framgår på bilderna (nästan obefintlig zoom)… Men så var det ju mest segling med 6.3 också… De dagarna det blåste blev det ordentliga vågor. iaf jämfört med vad apelviken levererar per vindenhet…
-
den 4:e bilden visar ju minst logo kanske tom 3 meter, litet segel i bakgrunden och vågor,samt en kitare.
Så kanske 3 meter i allafall som mest, först såg det ut som högst en meter.
Danmark brukar vara grymt mycket bättre…tycker jag. -
Jodå, det blir säkert grymt mkt bättre om det blåser, vi åkte ju egentligen vid fel tillfälle (sommaren)… De största vågorna fanns vid fisk fabriken, uppåt homborg, där jag stod uppe på en våg, och kunde precis se masttoppen på han som var frramför nästa våg…
-
så stort att masttoppen bara setts på en seglare som vågridigt frontside på vågen framför en har jag bara upplevt med 4.2 en gång i sverige i ringenäs, halmstad. Annars bara utomlands.
-
Kul att höra! Att båda gav den godkänt och att den gick med 5.6. En större fena gör som sagt susen för strömmarna i Danmark och för att hålla emot större segelyta.
Vi körde i Halmstad i lördags, en kanondag med 4,0/4,5 för min del och nästan sidvind. Vågor på upp till drygt 2 m.
/Magnus -
-
Tjenamossen! Vi träffades iaf en sekund .
Hoppas allt e gött. Nu blir det till att slagga resdammet av sej. Goa bilder me, synd att jag inte e me
Ha d gött
Logga in för att svara.