Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Lite bilder från premiärsurfet i Björkvik i helgen
-
Lite bilder från premiärsurfet i Björkvik i helgen
Publicerad av mexi_ på 14 april, 2004 vid 11:02Skönt drag i 8.5 under fredag gjorde att mitt utlovade fånflin sträcker från öra til öra….
nordgren svarade 20 år, 7 månader sedan 5 Medlemmar · 11 Svar -
11 Svar
-
svårt att ta actionblider…på sig själv, men brädan fanns i alla fall med….
-
inte konstigt att det gick bra, du riggar verkligen som en gud, nedhalet ser proffsigt ut
-
Vart är det du surfar? Björkvik havsbad någonstans?
Hur funkar det vid björnö sandstrand? -
Brädan är min supergamla Bic Presto World Cup Edition……..puuh långt namn, slalombräda på 122 liter som fungerar hyfsat….hela botten är en stor lagning, mycket budgetalternativ för mig just nu……finns en halvdålig beskrivning på min lagning under Favoriter-tråden
-
Längst ut på ingarö ligger Björkviks brygga, till höger om den ligger den lilla stranden, Björnö är naturreservat och inget vidare att ta sig ut på, det går inte att köra bilen så långt.
-
Tjoho, Bic Presto! Den har jag haft, gick mycket bra rakt fram om det var plattvatten vill jag minnas. Lite lurig att svänga och i chop/vågor.
-
ja, fast den har aldrig gått så bra som nu, kör på 39 cm fena och lätt överriggad med 8.5 som dessutom är placerad så långt bak som möjligt så jag får riktiga släpp med den, den nya fenan lyfter upp brädan på ett skönt sätt som jag inte varit med om tidigare. Gipparna är så där, men det är ju jag också………
-
Okej, får nog ta och prova där någon gång i sommar.
Ja det blir lite att bära på Björnö, men det ser ju grymt fint ut där vid stranden. Men det funkar kanske lite bra vis björkvikbrygga. (?)
Logga in för att svara.