Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Lite bilder från Sharm Egypt
-
Lite bilder från Sharm Egypt
Publicerad av skanepaul på 4 oktober, 2009 vid 14:57Vind 7 dagar av 7, det va nice.
Tjejen fotade och det är en liten egotrip… 🙂
sourra svarade 15 år, 5 månader sedan 10 Medlemmar · 17 Svar -
17 Svar
-
boots!
lyx med vind i egypten, det hade varit kul o testa ifall man får för sig att ge det chansen igen -
Jag hade lovat mig själv att det skulle vara mer ladd i bilderna men en halvt stukad ankel satte stopp för det, så jag fick öva ikrokad skit istället, kan nästan köra blind nu!! 🙂
-
WakeNils;580811 wrote:boots!
lyx med vind i egypten, det hade varit kul o testa ifall man får för sig att ge det chansen igenLyx med vind där???
Min statistik i egypten är just nu 98% vind (detta var sjunde gången) och jag skämtar inte. Då pratar vi Maj till oktober.
-
det är så skönt att se någon kita i bara boardshorts! kan inte ha varit det roligaste att komma till tillbaka och finna att du glömt hänga upp våtdräkten;)
-
Kör faktiskt med en sån här under, gött för att slippa selskav m.m.
-
Ser riktigt gött ut! Var bodde ni? Vad tror du om vind och temperatur i November?
-
Verkar som om det är tidiga mornar som gäller för att fånga vinden där. Mellan vilka tider körde du?
-
EnErik;581191 wrote:Verkar som om det är tidiga mornar som gäller för att fånga vinden där. Mellan vilka tider körde du?
Stämmer bra, körde mellan 8-12 (men man kan ju gå upp ännu tidigare om man vill) men hade även två dagar då vinden kom tillbaks vid 15 tiden. Detta gäller på sommarhalvåret, på vinterhalvåret ska vinden hålla i sig längre i Sharm enligt Kevin på kitecentret.
Passar dock mig perfekt, kötta hela förmiddagen tills jag får grymt ont i armarna och sedan slappa vid poolen på em!
Nån som vet hur man kan undvika att få ont i underarmarna förresten????
Har provat att stretcha lite extra och det har väl hjälpt lite varjefall.
Bodde på Regency Plaza för 4e gången, fixat genom kitecentret http://www.kitejunkies.com
Helt ok hotell med all inclusive, bufferna bättre än vad jag upplevt i Hurghada (alltså ingen magsjuka…). Plus att man har 10 min promenad till McD, TGI Fridays, Hardrock Cafe, Kentucky FC och Peking Chinese Chain om man skulle tröttna på det.
-
SkånePaul;581220 wrote:Nån som vet hur man kan undvika att få ont i underarmarna förresten????
Har provat att stretcha lite extra och det har väl hjälpt lite varjefall.
Jag dras också med det där och utöver stretching hjälper följande för mig:
* Inte köra så jäkla mycket toeside
* Inte köra underriggad
* Ta paus och ladda med kolhydrater + vila efter nån timme
* Köra förebyggande träning på gymmet men undvika köra hammer curl och andra bicepsövningar där man har tummen uppåt.Prima bilder förresten =)
Logga in för att svara.