Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Lite bilder på PL Vortex ;)

• Lite bilder på PL Vortex ;)

Publicerad av mrmille på 6 februari, 2006 vid 20:09

Kärlek som drivs på luft

Vortex är Peter Lynns low-ar kite och lämpar sig för både wakestyle och vågridning.

Här är en åsikt från en lyllo snubbe

I am very fond of waveriding myself, and I was in a lucky position to have a go on the Vortex 10 of one of the teamriders during my holidays. I can’t compare to the Venom II but in comparison to the Venom I found the main differences:

– very quick turns, it really turns around its tip.
    – direct feel, the kite feels very solid on the bar. also the kite is not that aggressive as the small Venoms, so the power is very smooth and constant.
    – good top end, in gusts the kite was not that aggressive, after jumping back on my V10 I really noticed that the power was a bit more up and down.
    – solid shape, the kite deforms less when the lines are slack.

For waveriding I was really impressed, you could really throw the kite from left to right without being pulled of your edge. I am not that experienced in waves and usually when turning the kite around 180 degrees when riding down the wave I speed up too fast and end up crashing or teabagging, with the Vortex this was definately not the case. Also the solid shape makes waveriding a lot easier, when riding downwind on the wave the kite held it’s shape better, so right after you dig your edge back in is back in action. For
    jumping the lift was good, although not as floaty as my V10, but for waves i was convinced this was the way to go. I got my own Vortex 10 now and am looking forward to riding it.

So for waveriding, I would definately recommend a Vortex.

Från och med onsdag börjar vi ta in förhandsbokningar på Venom II och Vortex. Alla som förhandsbokar får 10% rabatt på kiten 😀

brickan svarade 19 år, 2 månader sedan 12 Medlemmar · 33 Svar
  • 33 Svar
  • samhansson

Medlem
    6 februari, 2006 vid 20:20

sjukt ful, den är helt kass… tacka vet jag venom 19, den fixar 0.001-20000m/s

• jonaish

Medlem
    6 februari, 2006 vid 20:24

Jag skulle vilja se dig ute å surfa med en ”Venom 19” i 20000m/s,
    men det kanske blir en vedom och va hemma före kl 19….:D

• samhansson

Medlem
    6 februari, 2006 vid 20:25

det är sant, fråga MR:mölle

• mrmille

Medlem
    6 februari, 2006 vid 20:30

Dä går unna då skulle jag tro
    Vet inte varifrån ni fått det men jag äger inte ens en v19 och njuter än mindre av att köra dem. Visst, jädra go kite men jag brukar inte behöva en så stor kite för att plana i lite vind ändå. Är ju skinny som fan

• ric

Medlem
    6 februari, 2006 vid 20:31

måsste hålla med: detta är verkligen inte en toppen snygg kite, sen e det väl kanske inte därav man köper den?!?

ne jag fortätter ha flysurfers Speed som favorit foil!

• mrmille

Medlem
    6 februari, 2006 vid 20:33

Den finns i lite olika färger
    Håller med om att PL inte borde använt ”Nya Zelands synskadades riksförbund” när dom valde färger till just Vortexen ifos =)
    Men designen gillar jag i övrigt.

http://www.peterlynnkiteboarding.com/ts2006/ts2006.html

• jonaish

Medlem
    6 februari, 2006 vid 20:34
    SamHansson wrote:
    det är sant, fråga MR:mölle

Mmm få göra det..

Mr möllan:

Vem har sagt till dig att en venom 19 klara 0,001 – 20000m/s ??..

• mrmille

Medlem
    6 februari, 2006 vid 20:35

Dä har sam gjort, men allt han säger ska DU tro på jonaish…

• samhansson

Medlem
    6 februari, 2006 vid 20:36

önskar jag fick ta på en V19, kanske skulle ringe feter lynn, har du kvar numret niklas?

• jonaish

Medlem
    6 februari, 2006 vid 20:38
    mrmille wrote:
    Dä går unna då skulle jag tro
    Vet inte varifrån ni fått det men jag äger inte ens en v19 och njuter än mindre av att köra dem. Visst, jädra go kite men jag brukar inte behöva en så stor kite för att plana i lite vind ändå. Är ju skinny som fan

Men varför säger du lr vem de nu va att den går att köra i 0.001 – 20000m/s och sen ha mage att komma å säga att du inte vet var du har fått de i från och sen desutom skylla på Sam och att du inte har någon venom 19 va det lägst jag har hört…

• samhansson

Medlem
    6 februari, 2006 vid 20:41

så är det i vuxenvärlden jonaish

• jonaish

Medlem
    6 februari, 2006 vid 20:44
    SamHansson wrote:
    så är det i vuxenvärlden jonaish

Äeäeeeeeeä……

Gå å lägg er små glinnn….

• samhansson

Medlem
    6 februari, 2006 vid 20:47

läs dessa rader, jag ligger dubbel.
    det vr det lägsta jynäs hört.

jonaish wrote:
    Men varför säger du lr vem de nu va att den går att köra i 0.001 – 20000m/s och sen ha mage att komma å säga att du inte vet var du har fått de i från och sen desutom skylla på Sam och att du inte har någon venom 19 va det lägst jag har hört…
  • brickan

Medlem
    7 februari, 2006 vid 09:20

Mille hur fa…. kan man lita och tro på ett kite företag som gör dessa kits.
    Svara snälla visst är det samma företag men olika design?

http://www.peterlynnkites.co.nz/web/3large/page.htm

• kasimir

Medlem
    7 februari, 2006 vid 09:46

Den där är väl helt ok, fin färg, platt, välutvecklat bridlesystem, men vad tänkte de på när de designade den här?

Sida 1 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Lite bilder på PL Vortex ;)

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.