Senaste nytt › Forums › Övriga › Off Topic › Lite dator frågor
-
Knatte
Gäst16 december, 2005 vid 21:35
Du har en point there -
Som ian antyder så är dator och data ganska olika saker.
Enligt wikipedia, eftersom jag inte orkar leta reda på en ordbok så…
Code:
1. Information utan en tolkande betraktare kallas data.
Dvs. detta inlägget är data, som sedan bearbetas för att du ska se det i sitt sammanhang, som ett svar i en tråd i ett forum i…
Jag pratade inte alls om skillnaden på hur snabb datorn upplevdes med olika system, utan enbart om ditt lite slarviga språkbruk.Som sagt var… Jag kunde inte riktigt låta bli.. Men nu ska jag sluta göra mig lustig över luddiga begreppsförvirringar.
-
JOHN_j_RAMBOO
Gäst16 december, 2005 vid 21:57att jag inte somnar
Ola.Penis, börja rensa upp inläggen istället för att kladda ner dem.
-
ja precis som rambo säger…
du lägger näsan i blöt mer än vad du ska
-
Eko! eekooo… ekoooo. eoo.. e… o…
(från oioioi.se)Nog med stulna trådar för idag…
-
dr_masse är ju faktiskt också moderator numera… Och tycker man en tråd eller annons är opassande kan man ju faktiskt trycka på rapportera knappen.
Och sen när hette jag Ol(le)a_P?
-
för precis 40 min sen så började jag kalla dig för ol(le)a_P
-
Ett ställe som det ofta läggs in onödiga program, t ex realplayer, qt och annat som man inte vill ha i startupen, är HKEY_LOCAL_MACHINESOFTWAREMicrosoftWindowsCurrentVersionRun i registret. Skriv regedit i “Kör” i start-menyn..
HKEY_LOCAL_MACHINESOFTWAREMicrosoftShared ToolsMSConfigstartupreg kan ni också testa, där hittade jag en massa skit..
-
Någon som vet om en Win98 bara klarar 5 program körandes samtidigt ??
men dator bara slutar att jobba och bara blir helt seg.. så man får stänga av den för “hand” och sen starta upp den igen
vad är det för fel på skiten?? den har uppdaterats en gång men ska man göra något mer åt det ??
-
Nu e jag ju inte nån windows människa, men..
1. Hur mycket ram har du, och vilka program försöker du köra?
2. Det finns ju en aktivitetshanterare, hur många processer körs?
3. Har du uppdaterat virusskydd, fungerande brandvägg?
4. Har du kört nån form av spyware rensning? -
hej jag har precis köpt uppgraderings paket ! det funka bra i början men efter ett tag när man ska stänga av datan så finns bilden “windows avslutar” kvar på skärmen fast datan har stängt av sig och det smäller till i datan gämnt okså när ja stänger av den. vet någon va det e för fel ? :/ men kan det va hårddisken? för den låter som en jet motor när man stänger av den :confused2:
-
hej jag har precis köpt uppgraderings paket ! det funka bra i början men efter ett tag när man ska stänga av datan så finns bilden “windows avslutar” kvar på skärmen fast datan har stängt av sig och det smäller till i datan gämnt okså när ja stänger av den. vet någon va det e för fel ? :/ men kan det va hårddisken? för den låter som en jet motor när man stänger av den
-
hej jag har precis köpt uppgraderings paket ! det funka bra i början men efter ett tag när man ska stänga av datan så finns bilden “windows avslutar” kvar på skärmen fast datan har stängt av sig och det smäller till i datan gämnt okså när ja stänger av den. vet någon va det e för fel ? :/ men kan det va hårddisken? för den låter som en jet motor när man stänger av den
Logga in för att svara.