-
Lite för surf teoretikerna (eller praktikerna)
Inför säsongen, så funderar man ju alltid på vilka prylar man skall köpa inför våren/sommaren.
Tänkte att jag skulle städa upp lite i segel och brädfloran. Tänkte sälja av en speedraket och en freeride bräda.
Tänker nog behålla Tiga X-271 (Bic tecno 273) och RRD racing 271.
Till Tiga 271:an seglar jag 7.8 Kvm och 6.0 Kvm. RRD:en seglas med 6.0 kvm och 4.8 kvmSedan har jag två möjligheter:
1. Köpa ett komplett formula paket, för att få mängder med seglingsdagar på vattnet.
2. Köpa en renoldlad våg ev. wave/freestylebräda och börja segla lite smått i vågorna efter många års frånvaro. Antagligen inte så mycket seglat då, men mycket roligare..Till min fråga, vad borde jag satsa på?? Förslag och ideer tas imot tacksamt.
När det gäller vågsegling, så funderar jag på följande eller likvärdiga brädor:
Årtal för dessa är 2001 eller 2002.
Mistral Naish wave 8.5″, JP wave 255 alt 258, Fanatic RIP 58.
Dvs, ifall jag har fattat testerna rätt. Snabba vågbrädor för onshore förhållanden, som hoppar bra och inte gör bort sig helt i vågorna heller. Men jag vill hellre ha en snabb och hoppvänlig bräda än en slö, men väldigt vågorienterad sak.
Vågbrädan kommer att seglas med 5.2 Kvm som största segel. Sedan funderar jag på köpa ett nyare 4.2-4.5 kvm segel oxå’.
Jag väger omkring 77-78 kg, men hoppas kapa några kilo innan premiären.
Kom gärna med synpunkter mm. eller ifall någon känner att de har rätt prylar att sälja, så får ni gärna höra av er.
Logga in för att svara.