Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Lite FS bilder
-
Svar till:
Haha… Steffos egen FAB 5
Jag får bara ihop till fyra, vem har jag missat
Ludde,Sam,Niklas,Hugo,Gogganic
[/ QUOTE ]
4?????? Om ni nu ska käfta fram o tillbaka så kan ni iaf göra det rätt…du har för tusan fem namn där
-
fan, det är ju asterix, obelix (gissa vem), knatte fnatte o tjatte juh
-
Finns det någon nackdel med foili? Jag tror ju inte det men nu säger jag OM? red ut begreppen, tack på förhand /Sam
-
plus o minus är svårt att säga
Det finns olikheter är nog bättre
naturligtvis är lei bättre på en del sakernu har jag inte testkört alla olika modeller av foils men initialt kan jag nog tycka att leikites är en smula mer explosiva än foils generellt. Men då med ett fett undantag, Peter Lynn Phantom, som är lika explosiv som de flesta high-AR lei kites. Men den är ju nästan lika extrem som FS Speed.
-
ok tack, men är det helt sant att an sliååer pumpa????
Mvh: MR:Novis -
Aftonbladet har redan förutsett det här
Stoppa ”Fab 5”-bögarna
http://www.aftonbladet.se/vss/noje/story/0,2789,401737,00.html -
Jag kan säga en nackdel med Peter Lynn-kites.
Du ska ha kiten 45 grader ner i vinden när du startar kiten själv.
Om du missbedömmer vindriktningen och har kiten för högt upp i vinden, när du startar den själv. Då kan den kollapsa, vrida sig, snurra ut och in och till 90 % lär du få rigga om linorna när det händer.
Detta händer oftast vid start på gräs eller vid onormalt byig/svårbedömd vind och är inte kul.Själv brukar jag lägga kiten lite mer ner i fönstret och riskera en liten åkfärd istället. Att starta på en sandstrand är att föredra.
Att kiten f.ö. har lite lättare för att vrida sig ut och in, är i.o.f. kasst men jag tycker att det väger upp mot att jag (eller någon annan för den delen) nästan aldrig sätter den i vattnet.
Så det händer ungefär lika ofta som med vilken kite som helst (inte hänt mig i vattnet på 2-3 år).Sen är ju foils fula över lag om du frågar mig (gäller inte Venom i gult och blått. Mmmm den e fin den. Jag har en 16 själv).
/E
-
Svar till:
ok tack, men är det helt sant att an sliååer pumpa????
Mvh: MR:Novis[/ QUOTE ]
Ska det vara ”slipper pumpa” så…
Ja ingen pump behövs…/Erik
-
Svar till:
plus o minus är svårt att säga
Det finns olikheter är nog bättre
naturligtvis är lei bättre på en del sakernu har jag inte testkört alla olika modeller av foils men initialt kan jag nog tycka att leikites är en smula mer explosiva än foils generellt. Men då med ett fett undantag, Peter Lynn Phantom, som är lika explosiv som de flesta high-AR lei kites. Men den är ju nästan lika extrem som FS Speed.
[/ QUOTE ]
HAHA, va fan vet du om kitesurfing MRille **************** HÖRSÄGEN är bäste dräng!
-
nej, det verkar vindstilla, mohahahha
Och Obelix är som bekant inte allt för smart. Eller har han bara otur när han tänker? Om det tviste de vise.
Jag brukar launcha mina PLs i powerzone, går snabbare då. Enklare att vrida ut dem ur fönstret när dom är nån meter upp istället. Klart bättre metod!
Logga in för att svara.