Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Lite FS bilder
-
Svar till:
nej, det verkar vindstilla, mohahahha
Och Obelix är som bekant inte allt för smart. Eller har han bara otur när han tänker? Om det tviste de vise.
Jag brukar launcha mina PLs i powerzone, går snabbare då. Enklare att vrida ut dem ur fönstret när dom är nån meter upp istället. Klart bättre metod!
[/ QUOTE ]
Men hur ligger det till kan du ta höjd?
Det verkar som du har rätt dålig koll på kitesurfing när du ”brukar launcha mina PLs i powerzone, går snabbare då” och detta för att undvika att dom viker sig och trasslar sig när du ska launcha.
Svara snälla mr mille är PL en så dålig kite att man inte kan launcha den i över 45 graders vinkel eller snackar kongos i nattmössan.
I vilket fall så börjaf jag förstå hur du får dina luftfärder när du launchar mitt i powerzone.
Och visst det kanske blåste lite dåligt i skåne i helgen jag vet inte men jag såg Rambo i mynningen i Lördags det blåste 10sm++ och ca ett 30tal surfare men inte en enda foil kanske det blåste för mycket? -
Svar till:
Jag brukar launcha mina PLs i powerzone, går snabbare då. Enklare att vrida ut dem ur fönstret när dom är nån meter upp istället. Klart bättre metod!
[/ QUOTE ]
HAHA, smart kille…
-
Man ska nog inte lyssna på mille och sen dra ut i nån vind 10 ++ om man gillar livet oavsätt om man kör folie eller LE
-
Svar till:
flyger man inte efter då?
[/ QUOTE ]
Nej, faktiskt inte. Som jag skrev, man lättar upp den lite och kör ut den lugnt mot kanten. En PL som inte är helt fylld med luft genererar inte alls mycket tryck. När den väl kommit upp ett par meter, ca 10-15 exponeras cellöppningarna på ett bättre sätt och vips så är det fullt tryck. Men då är ju kiten redan ute ur powerzone så det är lugnt. Det krävs dock kanske lite träning, men själva startprincipen är densamma. Normalt launchar jag nog med 15-20 graders vinkel istället för 45. Är det gott om vind (och plats) är helt klart 45 grader att föredra.
Men nej, det finns i princip ingen foil som man startar i 90 graders vinkel. PL är inget undantag. Ser ingen nackdel med detta. Prova själva och se istället för att tjaffsa om sådant ni inte vet någe om.
Svar till:
kan inte ta höjd
[/ QUOTE ]
Nej, jag vet. Det är fördjävligt…
Men till skillnad från Obelix så följer vi lättviktare med vinden lite lättare, breda axlar och ingen vikt = bra segel. Har föresten hört att den fede sökt jobb som ankare till Queen Mary II. Stämmer detta? -
mrmille har rätt men man får se upp och verkligen hålla kiten nere.
Skickar jag upp den rakt upp så lär jag få se mycket av omgivningen.
Ska ni prova en PL-kite så rekommenderar jag er att prova den nya Venomen om ni får tillfälle.
Min finns att prova i Åsa när det blåser./E
-
Svar till:
Men hallå dom lirar i en helt annan liga
Dom rätta är Martin, Henke Skejtare Du kan se hans bästa sida här på Steffo just nu samt en kyss på en annan bild!
Melker, Stellan, Rambo (ibland när han får för ”chefen” Hårt hållen hemma men det är hemligt så berätta inte det för någon!)
Samt Fredde!Där har vi dom riktiga kungarna!
[/ QUOTE ]
Sitter här, tar ett fotbad och ska precis sätta på inspelningen av senaste Despert houswifes när jag håller på att sätta Baileysen i fel strupe när jag läser dess häpnandsväckande ord från patrik.
Ledsen att säga det men: Ja, vi e dom riktiga kungarna! Och i kunga paketet slänger jag även in som bonus till alla er dyrkare: Micke och Eddie! -
Svar till:
.
[/ QUOTE ] Mrille du fattar nog inte riktigt hur stora vi är igentligen
Logga in för att svara.