Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Lite göttig film
-
Lite göttig film
Publicerad av sourra på 30 juni, 2009 vid 15:52…filmat mestadels med en 500D. Vad den gör i den här konfen? Inspirerar! Ut och filma nu.
[ame=”http://vimeo.com/5214688″]The Sunny Coast on the 500D (mostly) on Vimeo[/ame]
sourra svarade 15 år, 8 månader sedan 9 Medlemmar · 15 Svar -
15 Svar
-
Hur får du din gifanimering att slå i takt med musiken i filmen? 😉
-
Fasen vad kul det måste vara att kunna filma med sina kameragluggar i den kvaliten…
Slipper man fokusera manuellt med 500D i filmläge?
-
JohanW;556304 wrote:ser bra ut!! hur funkar fokusen i filmläget?
Hittade detta om filmläget enligt cyberphoto.se
”[FONT=Verdana, Arial]EOS 500D är Canons andra systemkamera med videofunktion i full HD. Funktionen har fått ett eget läge på ratten för exponeringsval och startas med en knapp på baksidan av kameran. Autofokus fungerar endast med konstrastavkännande autofokus och fokuserar gör man med exponeringslås-knappen. Stabilisering får man bara om objektivet har det och man får räkna med att det hörs ett surrande ljud på filmen. Även ljudet från AF kommer med, och speciellt om objektivet inte har tyst AF motor. 500D har inget uttag för extern mikrofon. Kameran filmar med 20 bilder per sekund i högsta upplösning, och 30 b/s i de två övriga lägena. Högsta upplösning lämpar sig därför bäst för stillastående motiv, kan annars bli en viss eftersläpning.”
Mvh
Daniel
[/FONT] -
JohanW;556304 wrote:ser bra ut!! hur funkar fokusen i filmläget?
Som skit.
-
sourra;556313 wrote:Som skit.
😀 De har en bit kvar då till ”riktiga” filmkameror…
-
Ja både i pris och prestanda =)
Jag var snavande nära att köpa en XL2 från Usa när dollarn stod i botten. Det hade kostat mig 24K. Lägsta pris för denna pryl på Prisjakt är i skrivande stund 44.5K. Damn -
riktigt snyggt filmat och redigerat, vad kör du för editing sw?
-
sourra;556319 wrote:Ja både i pris och prestanda =)
Jag var snavande nära att köpa en XL2 från Usa när dollarn stod i botten. Det hade kostat mig 24K. Lägsta pris för denna pryl på Prisjakt är i skrivande stund 44.5K. DamnPhotoprimus (Stadtoffice GmbH) säljer den för 34000 kr, jag kan köpa en andel för 11 333kr, bara att hitta en tredje;)
-
bästa non-kite film jag sett på länge här på konfen…. (ja jag såg shredtown…. bla bla bla.)
det är ändå rätt schysst kvalle på 500D i film läge. -
Plattvatten;556340 wrote:Photoprimus (Stadtoffice GmbH) säljer den för 34000 kr, jag kan köpa en andel för 11 333kr, bara att hitta en tredje;)
eller för 29 000 http://www.ritzcamera.com/product/591162227.htm om någon har vägarna förbi americat, kan ni plocka upp den åt mig, så får ni låna den senare
-
-Olle-;556339 wrote:riktigt snyggt filmat och redigerat, vad kör du för editing sw?
Jag kör Premiere Pro CS4 men det där är inte min film. Det är nån Aussie-filur som har gjort den.
-
faack, thats nice, I guess the autofocus sound isnt really a problem if you put a soundtrack over the top.. daamn canon for releasing this when I am about to buy a new lens…
-
skotten;556394 wrote:faack, thats nice, I guess the autofocus sound isnt really a problem if you put a soundtrack over the top.. daamn canon for releasing this when I am about to buy a new lens…
Don’t worry, the sensor on you cam is better than the one sitting on 500D. As long as you’re not into extremely difficult filming – cheer up and buy the lens.
Logga in för att svara.