Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing LIte hjälp med segelval

Taggad: ,

• LIte hjälp med segelval

Publicerad av tobc på 26 juni, 2004 vid 22:13

Hej allehopa!

Jag är ute efter ett camberfritt, lättanvänt segel i storleken 6.0 – 6.4 för lågvindssegling. Det ska helst vara ett freestyle segel som inte kostar skjortan. Pengar är problemet! frown.gif Upp till en tusenlapp kan det kosta men inte mer……..det kommer vara mitt max segel till min 96 liters bräda. Om nån har synpunkter och ideer så var vänlig o skriv dem smile.gif

-Tobbe

baywatch svarade 20 år, 5 månader sedan 4 Medlemmar · 5 Svar
  • 5 Svar
  • baywatch

Medlem
    27 juni, 2004 vid 11:26

Beror ju på vad du har för andra segelstorlekar. Jag kör simmer compact 5.3 och 6.3.

• anonym-anvandare

Medlem
    27 juni, 2004 vid 16:50

Jag använder 4.7 5.3 och sen är hoppet ända upp till 7.2 vilket är för stort..

• lundvall

Medlem
    27 juni, 2004 vid 23:10

• anonym-anvandare

Medlem
    28 juni, 2004 vid 00:29

Jag tror att jag kanske uttryckte mig felaktigt i första inlägget…det jag var ute efter var att få tips om segelval dvs modeller och användningsområden etc.

• baywatch

Medlem
    28 juni, 2004 vid 09:45

Köp ett freestylesegel i storleken mellan 6.0-6.3. Det blir det bästa hoppet båda upp i storlek och ner. Simmer Freezone, Crossover och Compact är modeller jag kan rekommendera men det finns ju betydligt fler. Dessa segel kostar dessutom minst 3000:- nya så du får väl leta efter begagnat…

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing LIte hjälp med segelval

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.