Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Lite ljuva bilder från Norrland

• Lite ljuva bilder från Norrland

Publicerad av hengo på 8 september, 2003 vid 18:47

http://www.kite.info.se är uppe igen.
    vi börjar med en liten smygupdate, lite fina sommarbilder ifrån brisdagarna i juni/juli tagna på kanske det bästa kitespotet norr om stockholm?! inte så mycket vind men ack så skön vattentemp laugh.gif
    mera kommer i slutet av veckan…

cortex svarade 21 år, 3 månader sedan 4 Medlemmar · 5 Svar
  • 5 Svar
  • anonym-anvandare

Medlem
    8 september, 2003 vid 21:09

Norr om stockholm??
    Er spot ser ju kanonbra ut.. I stockholm finns det ingen bra.. Närmaste är väl någon playa i vättern och sedan falsterbo-skanör…

//

• hengo

Medlem
    8 september, 2003 vid 22:09

jepp tro det eller ej men bilderna kommer från ett ställe som ligger 3mil söder om umeå!

• cortex

Medlem
    9 september, 2003 vid 07:55

Rullsand i Gävle är väl hyffsat iaf… Lite närmare än Ume också. 🙂
    Sedan en annan sak, jag flög upp till Sundsvall i förra veckan och såg under inflygningen ett helt brutalt bra område med massa sandrev som stack upp ur vattnet. Var tvungen att ta ett extra varv över stränderna för att kolla om jag verkligen sett rätt. smile.gif
    Stranden/stränderna låg en liten bit syd-ost om flygplatsen, dvs nästan rakt öster ut från Sundsvall.
    Någon som varit där och kört? Borde funka i massa olika vindriktningar och ge grymt plattvatten…

/Kaj

• steff

Medlem
    9 september, 2003 vid 12:43

jomän!!
    du såg nog våra två fina spots stornäset (även kallat kogrundet)
    och myckeläng, ev gilllade du också gullfiber (precis innan du landade).
    Stornäset ligger i ett fågelskyddsområde där det går kor (KO-grundet)löst
    och står för uppvärmningen (pissar 🙂 i vattnet)
    Plattvatten framförallt vid stornäset och myckeläng. Stornäset+myckeläng fixar alla vindriktningar. Dock är väst extremt byigt och nordost orkar inte riktigt fram, men för den senare finns det ställen där man får fina vågor istället.
    Hör gärna av dig när du är i krokarna så visar vi vägen till spotsen…
    //alnölocal

• cortex

Medlem
    9 september, 2003 vid 12:57

Då är det precis som jag trott hela tiden; det finns schyssta kitespots överallt i Sverige *FÖRUTOM* i Uppsala/Sthm-trakten. smile.gif
    Jag hör av mig om jag är på väg norrut någon dag, hade varit kul att testa spotsen i Sundsvall.

/Kaj

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Lite ljuva bilder från Norrland

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.