Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › LIte Naish 2011
-
LIte Naish 2011
Publicerad av hakanh på 19 juli, 2010 vid 12:54Hallå!
Sitter av de 3 sista dagarna av uppsägningstiden på jobbet och har minst sagt gott om tid att surfa 2011 prylar… Vet inte om det har varit uppe här redan men tror inte det.
Naish 2011 ser ju riktigt sweet ut och jag e personligen sjukt sugen på några Torchar…
http://www.extremekites.com.au/news/kitesurfing/151-naish-2011-bolt-charger-park-torch-photos.html
skotten svarade 14 år, 7 månader sedan 14 Medlemmar · 29 Svar -
29 Svar
-
Mmm, Torch… Jag är lite nyfiken på Park också men det lär nog dröja till man får läge att testa en sån.
-
actually, they look really damn nice, I dunno why I didnt like them in the last pics I saw… : /
Follow us on FB and Twitter!!
http://www.Facebook.com/kiteboarding.se
http://www.Twitter.com/kiteboardingse -
Å ännu mera. Ordningen är Wind->Sup->Kite för den som vill spola.
[ame=”http://www.youtube.com/watch?v=BVdq6JbAxX8″]YouTube- NAISH 2011[/ame]
-
nice promotionrulle,
kul de väljer å öppna kitedelen med kicker å bindningarVad är park för nåt?
-
Ja det är helt klart ett steg från förra året då det inte förekom en enda ynka boot i något officiellt material. The force of The darkside m.m. m.m. osv. m.m.
Park är en c-ig SLE, lite som RPM om jag har fattat det hela rätt. Det är den röd-vita liten med ”slät” leading edge i filmen. Jag hoppas det var kabelpark man hade i åtanke när man döpte den, så det inte var djurpark eller sådära…
-
Riktigt najs promo, designen har de lyckats riktigt bra med, Park låter intressant, RPM är ju riktigt bra.
Tricket 3.06 är stört läckert, cool grab, ser ut som snowboardgraben crail (bakre handen grabar nosen), vad är det för snurr han gör? -
Jag gillade att de äntligen har gjort en kite som är byggd för att köra paraglidiging med som de gjorde i filmen efter en jet ski. Men de borde ha hittat en åsna att hissa upp då det verkar vara nya inne grejen enligt tidningen igår! 🙂
-
vad är det park har för egenskaper som inte torken, helix eller culten har?
-
har dom bara en fiskmås kvar?? va hände med den överlägsna iden som alla skulle kopiera……hahaha
-
jakobb;621939 wrote:vad är det park har för egenskaper som inte torken, helix eller culten har?
den kommer vara som en rpm…
c-shapad sle me femte lina.o alla vet ju hur bra zoon åker med rpmen, så parken kommer vara….
-
Jakobb, den har juicepress och extra benutrymme.
Som jag har förstått det är bolten en mix av cult och helix men med övervikt mot culten. Jag har haft den ute i vågor och lovar att sigmafansen kommer känna igen sig. Det är samma gamla stabilitet och vindspann men med lite add-ons som backventil för att göra nybörjarna glada och lättvindsrelaunchsystem för courseracingfilurerna. Givet val för min del i små storlekar. I de större vet jag inte än. Men hur som helst – Parken fortsätter vidare i den riktning som Helixen gått, dvs mot c-shape men med fyra linor och 5th som tillval. Och torchen är vad den är – das reference. Chargern vet jag inget om.
-
sourra;622014 wrote:Jakobb, den har juicepress och extra benutrymme.
Som jag har förstått det är bolten en mix av cult och helix men med övervikt mot culten. Jag har haft den ute i vågor och lovar att sigmafansen kommer känna igen sig. Det är samma gamla stabilitet och vindspann men med lite add-ons som backventil för att göra nybörjarna glada och lättvindsrelaunchsystem för courseracingfilurerna. Givet val för min del i små storlekar. I de större vet jag inte än. Men hur som helst – Parken fortsätter vidare i den riktning som Helixen gått, dvs mot c-shape men med fyra linor och 5th som tillval. Och torchen är vad den är – das reference. Chargern vet jag inget om.
Bolt var mycket trevlig kite att köra och leka med. Stabil var den verkligen. Är förmodligen ganska nice för vågor i de mindre storlekarna. Och en perfekt kite för alla nybörjare som Cult oxå var.
9:an jag körde var lite för långsam för min smak efter jag har börjat kört snabbare kites. Men det är ju min personliga åsikt bara.
Sen är det väl synd att de har snott relaunch systemet mer eller mindre med några modifikationer från Zeeko men det funkar gott i alla fall.
Chargern är väl NAISH Racekite om jag har fattat danskarna rätt. De snackade om den som racekite i alla fall.
-
Ja det gäller att skriva sina patent ordentligt så ingen kan modda runt det 🙂
Du kan nog ha rätt om Chargern, jag har bara sett den på bild.
Logga in för att svara.