Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Lite nybörjarfrågor ang. utrustning

• rasmus_w

Medlem
    21 april, 2008 vid 08:10

Nu var iofs åren kring -93 de första då det skulle dras riktigt mycket i nedhalet, Art Blade från den tiden var väl ökända, men med en modern förlängare gissar jag att det inte alls skulle kännas lika tungt.

• tsss

Medlem
    21 april, 2008 vid 20:41

@eliassss 459542 wrote:

Hejsan!

Jag är en nybörjare som fick chansen att köpa en del beggade surfgrejjer till bra priser förra sommaren. Det verkar dock som att de seglen som jag köpte inte går på masten. Masten är spikrak och mina segel är grovt böjda, vilket ledde till en hel del jockande utan resultat. Kanske bör köpa ny mast?
    Jag kanske är jättedum nu men som sagt, jag är nybörjare…

Fanns inte mått på fodralen på alla seglen. Kan inte göra om hela prosiduren med att väckla ut och titta igen pga platsbrist.

Neilpryde 5.0 Segel

Sailworks 6.1 Segel:

Luff: 471cm
    Boom: 188cm
    Curve MCS 25 to 30

Bic mast:

Bic sport 2 parts epoxy 26 imcs
    4.05m (texten nött kan ha varit 4,85) / 15 ‘ 3″ – 7.0 Din

Om jag bör komplettera med något nytt skulle jag vara hämskt tacksam för lite vägledning. Är dock en tonåring utan större plånbok 😛

Tacksam för svar!

Var bor du? Om du har någon klubb inte för långt bort så åk dit o snacka med folk som surfar. Ofta finns det en hel del prylar som inte används i klubbhus och garage… Om det inte blåser så får du säkert en massa hjälp att få ordning på grejorna…

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Lite nybörjarfrågor ang. utrustning

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.