Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Lite off, men skicka signal till TV:en från dator

• ola_p

Medlem
    21 oktober, 2005 vid 14:46

Om du inte har hdtv så är det helt menlöst att ställa upplösningen på tvn till högre än 768*576 vilket är vad tvn klarar av att visa.

• Knatte

Gäst
    22 oktober, 2005 vid 10:05

Ni får ha lite mer tålamod, men jag kan fortfarande inte se mina surffilmer med 100% kvalitet på Tv:en ännu..

Nu har jag fått över bilden och det funkar precis som det skall smile.gif

Det ända jag är missnöjd med, är bildkvaliten på TV:en.
    Det finns linjer, knappt synliga, horizontellt över tv-bilden och skärpan är inte så bra som jag skulle vilja.

Jag hade betydligt bättre bild med Nivida kortet och anslutning via S-video kablel på min förra dator.

På mitt ATI-kort finns det bara Tv-out med RCA-komposit utgång och ej S-video.
    Därför har jag omvandlare från RCA till en S-video kabel och inkoppling via scart till TV:en.

Blir bilden bättre om jag köper en bra RCA-kompositkabel och kopplar in denna direkt på RCA-ingången på TV:en.
    Vill ju inte få sämre bild, när jag köper en bättre dator blush.gif mad.gif
    Hoppas på hjälp från vänliga surfsjälar…

• jester

Medlem
    22 oktober, 2005 vid 13:00

Komposit suger fett… Vilket även S-VHS gör, jämfört med dom nya digitala lösningarna. Denna info hjälper iofs inte dig så mycket. Men om du går ner från SVHS till komposit får du sämre bild oavsett kabel, tyvärr. Skaffa en projektor som har hdmi in, så får du se på grym bild… Kostar likasamma som en flångans ny bräda, iofs…

• jeppepeppe

Medlem
    23 oktober, 2005 vid 09:34

Jester!

HAr precis införskaffat en ny TV med HDMI in, vet du vilken kabel som krävs för att man ska få över bilden?

Har gett upp förösken med att få över bilden mha S-VHS, blev inte riktigt bra, fick inte upp bilden i tillräckligt bra upplösning… Men, är HDMI lösning så hade det varit klockrent. Funderar även på en vanligt VGA-lösning, men, HDMI är kanske att föredra?

• jester

Medlem
    23 oktober, 2005 vid 10:01

Självklart skall du använda hdmi. Slipper ju en DA och en AD omvandling jämfört med RGB…

Kabeln du behöver är en DVI-hdmi- kabel. Finns att köpa på dom flesta seriösa tv-handlarna. Kostar ett par spänn, men bilden kommer bli avsevärt bättre.

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Lite off, men skicka signal till TV:en från dator

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.