Senaste nytt Forums Övriga Off Topic Lite OT men.. Wav- Mp3 converter

• Lite OT men.. Wav- Mp3 converter

Publicerad av Knatte på 25 november, 2010 vid 18:35

Är på jakt efter någon bra och gratis converter som fixar Wav-filer till MP3-filer.
    Har försökt med foobar 2000 men får inte till det riktigt (rättare sagt får jag inte Lame mp3 att lira ihop med denna)
    Så nu vill jag gärna ha tips om en wav/Mp3 converter som är komplett och inte behöver några externa decodrar inblandade.
    Så med andra ord överraska mig med bra tips på sådana Convertrar :cool2:

(Eller skapa en begriplig FAQ så att jag får till Foobar 2000 på ett bra sätt :blush:
    Jag hittar inte lame.exe filen via foobar trots den finns i samma katalog. Dvs något är inte 100% rätt.. )

Knatte svarade 14 år, 2 månader sedan 2 Medlemmar · 3 Svar
  • 3 Svar
  • isis

Medlem
    25 november, 2010 vid 19:01
  • ludde_l

Medlem
    25 november, 2010 vid 19:41

Om du i Foobar går in i “File/Preferences/Advanced/Tools/Converter”
    Klicka sedan på raden “Additional encoder executable locations” och peka på mappen där Lame ligger.

• Knatte

Gäst
    25 november, 2010 vid 20:33

Man tackar så mycket Ludde och Isis. Nu har jag fått till Foobar och skall testa denna ett tag:wink:
    Om jag inte blir nöjd så testar jag Isis’s förslag :smirk:

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Övriga Off Topic Lite OT men.. Wav- Mp3 converter

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.