Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Slalom, Speed & Racing › lite större slalom
-
lite större slalom
Publicerad av budda på 21 oktober, 2012 vid 11:13Hej alla. jag har sålt min jp slalom. och är nu på jakt efter en slalom. skall ha den till 8.6 ev 7,8.
vad recomendera ni. 117 w, falcon 121/22. Eller har ni annan att recomendera mig.Daniel
dr-masse svarade 12 år, 1 månad sedan 9 Medlemmar · 13 Svar -
13 Svar
-
BUDDA;701539 wrote:Hej alla. jag har sålt min jp slalom. och är nu på jakt efter en slalom. skall ha den till 8.6 ev 7,8.
vad recomendera ni. 117 w, falcon 121/22. Eller har ni annan att recomendera mig.Daniel
Passa på nu Budda, här är den ju: Anders säljer saker – http://www.Surfzone.se
-
Beror ju på budget!
den här är billighttp://www.dba.dk/board-starboard-isonic-wood/id-85864018/
annars en ny Isonic 110 (75cm)eller 117W (80cm)
Svartepeter säljer en RS5a, sådan har jag haft, Sjukt lättseglad och otroligt lättgippad, faktiskt den mest lättgippade bradan jag har seglat!
Eller Anders sl 75!!
-
Kan bara hålla med föregående talare….och jag har en RS6:a också på 130 liter 83 bred….lika sjukt lättseglad som RS5:an :laugh:
-
Om min inte säljs omgående, så kan du prova den nästa gång det blåser i TT.
-
Phil Mc Gain CA har en annorlunda filosofi när det gäller distribution av volym på brädan. Generellt så är volymen lite mindre än andra märken. Det märks på så vis att t ex SL75 känns som en mindre bräda än var den är, i positiv bemärkelse. Jämför man med Naish så är den mer som SP110 (65cm bred). Klarar chop, vågor bättre och gippar bättre än t ex andra jättebrädor som jag seglat t ex Naish Sp128 och 135 och JP84. Det enda negativa är att om man måste dra rigg och väger runt 100 så är det lite jobbigt om seglet är uppåt 10m2. MEn jag tycker det är tveksamt att köpa en slalombräda om rigguppdragning är huvudkriteriumet.. det är en bräda för planing!
-
Jag kanske skulle köpa den? Tänkte ha en skön slalom att lära mig gippa;-)
-
ja du skulle behöva något lättkört under din rehab i vår!
(Om någon funderar på varför jag säljer den, så är det för att jag också äger en SL78.., och med lite backspegel eftertanke, jag känner ingen skillnad nämnvärd på dem). -
andersbq;701603 wrote:ja du skulle behöva något lättkört under din rehab i vår!
(Om någon funderar på varför jag säljer den, så är det för att jag också äger en SL78.., och med lite backspegel eftertanke, jag känner ingen skillnad nämnvärd på dem).Tycker du ska behålla den ….
Tänk om du tar sönder 75 eller inte hittar 78 an bland dom andra brädorna -
mackee;701616 wrote:Tycker du ska behålla den ….
Tänk om du tar sönder 75 eller inte hittar 78 an bland dom andra brädorna*Gillar*
-
mackee;701616 wrote:Tycker du ska behålla den ….
Tänk om du tar sönder 75 eller inte hittar 78 an bland dom andra brädornaSpot-on, precis så jag tänkte i vintras när jag beställde den!!!
-
Borde inte Anders strategi för 2013 års säsong vara ‘full redundans’?
Det vill säga dubbelt av precis allt. Är ju nästan där. :santa:
Utmaningen kan möjligtvis bli den egna kroppen, men det kan nog gå det med. En egen cyborg, kanske? 😀
Logga in för att svara.