Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Lite tidigt??

• Lite tidigt??

Publicerad av calle_b på 31 juli, 2006 vid 15:01

Det gick ju bra förra gången man skulle leka hobbymeterolog, så va f-n.
    SPANA IN GOTLAND INFÖR HELGEN!!!! MUUUUUUUMS.
    Windguru svär, dyrt och heligt, att det skall levereras som mest runt 30 knops vind… Nedhal kommer få en helt ny mening efter detta (minsta segel 4.2 på 65kg)

fastlandsguten svarade 18 år, 3 månader sedan 10 Medlemmar · 28 Svar
  • 28 Svar
  • mbkpeter

Medlem
    31 juli, 2006 vid 15:02
    Calle_B wrote:
    Det gick ju bra förra gången man skulle leka hobbymeterolog, så va f-n.
    SPANA IN GOTLAND INFÖR HELGEN!!!! MUUUUUUUMS.
    Windguru svär, dyrt och heligt, att det skall levereras som mest runt 30 knops vind… Nedhal kommer få en helt ny mening efter detta (minsta segel 4.2 på 65kg)

Oavsett så ser det ut som om det äntligen blir lite drag i brallan. Det är helt klart på väg lite oväder till slutet av veckan. Gröt varje dag fram tills dess.

• ola_p

Medlem
    31 juli, 2006 vid 15:06

Tja, ser ju ut att bli hyggligt tryck, har ni bra vågspots, å vad kostar färjan?

• calle_b

Medlem
    31 juli, 2006 vid 16:49

Som skriven gotlänning har jag ingen aning, men reka http://www.destinationgotland.se . Jag hoppas att vågorna kan komma in till Ekeviken på den vindriktningen, annars finns det andra stränder att bege sig till. Jag kommer nog hålla mig i Ekeviken (Fårö). Har alltid önskat en NO där, Styrbordshopp, och babordridning. Borde kunna bli fint.

• Oregistrerad

Gäst
    31 juli, 2006 vid 16:53

ser ut som windguru ändrat sig igen

• calle_b

Medlem
    1 augusti, 2006 vid 06:42

ja, men frågan är om det är till det bättre? Torsdag med minsann:D

Försökte bifoga en bild från windguru, men den ser inte bra ut? Hur gjorde du Ola?

• frippe75

Medlem
    1 augusti, 2006 vid 07:02
    Calle_B wrote:
    ja, men frågan är om det är till det bättre? Torsdag med minsann:D

Försökte bifoga en bild från windguru, men den ser inte bra ut? Hur gjorde du Ola?

Här kommer en Windguru PRO prognos…. Nu får vi se om deras reklam håller måttet

Windguru standard: Some surf
    Windguru PRO: MORE surf

• frippe75

Medlem
    1 augusti, 2006 vid 07:12
    Ola_P wrote:
    Tja, ser ju ut att bli hyggligt tryck, har ni bra vågspots, å vad kostar färjan?

Nu har jag iofs kollat nynäs-visby alla+bilen ombokningsbar 1300:- t-o-r

• calle_b

Medlem
    1 augusti, 2006 vid 07:16

Kul med lite storfrämmande, jag håller med Gevalia på Ekeviken 😉
    Dax för Gurra att komma ner också, han verkar fått en venturi-psykos….

Tjo

• basse

Medlem
    1 augusti, 2006 vid 08:20

Jag vill också åka till Gotland!

• svenne

Medlem
    1 augusti, 2006 vid 11:00

Jag tror att det är första gången i år, men nu har Foreca ökat vindprognosen för onsdag och torsdag över Stockholms-skärgården. 🙂

• ola_p

Medlem
    1 augusti, 2006 vid 18:44

Basse, ska vi dra ihop ett gäng, hyra ett släp och fylla det med prylar? Om det nu verkar som gotland blir det enda stället som går av…
    Vädret ser ju inte så kul ut, så man kanske inte vill bo i buss i vilket fall som helst…

• gurra1978

Medlem
    1 augusti, 2006 vid 19:23
    Calle_B wrote:
    Kul med lite storfrämmande, jag håller med Gevalia på Ekeviken 😉
    Dax för Gurra att komma ner också, han verkar fått en venturi-psykos….

Tjo

Hmm, lite. Detta kanske är prognosen man väntat på och väl timat med en helg. Det börjar smidas planer…

När måste man sticka från Fårö (om det är där man ska vara på NO) för att hinna med sista färjan till Nynäshamn på söndagen? Och när går den?

• calle_b

Medlem
    1 augusti, 2006 vid 21:26

Här har du din pirat. Jag tror på Fårö, och eftersom jag bor i Fårösund är det det stället som ligger närmast. Ekeviken på NO borde kunna bli en pärla. Två dygn med runt 12 m/s borde kunna sätta sjön i rörelse…

Räkna med nära 2 h från Ekeviken till Visby. Kvällstid går Fårö-färjan lite mer sällan. Men 2 h är rätt säkert. Bifogar turlistan till eder fastlänningar:

• calle_b

Medlem
    1 augusti, 2006 vid 21:32

Bildjävel. Dagarna kom inte med… dom är i tabbeform, måndag från vänster till söndag, Visby till Nynäshamn. För mer info http://www.destinationgotland.se —-turlista

(smhi har vaknat till liv ännu mer)
    Lör: Nordost, 8-12 m/s Dygnets högsta vindhastighet 12 m/s.
    Sön: Nordost, 8-12 m/s Dygnets högsta vindhastighet 12 m/s.

• fastlandsguten

Medlem
    2 augusti, 2006 vid 04:43

Har ni ont om tid finns det andra spot inom 45 minuters bilfärd från Fårö. Men Fårö är helt klart värt ett besök. Ta med longboard för skalasand ifall NO prognosen håller. Enligt Foreca ser det ut att bli en skön vridning mellan kl 08:00-14:00 till syd…. Mycket konstigt.. Calle B, hur tolker du vindarna?

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Lite tidigt??

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.