Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Lite Torkel från igår (söndag 15:e).

• cosmo

Medlem
    16 juni, 2008 vid 09:09

Sanning, alltid kul med bilder!

Ser lagom cruisigt ut

• sourra

Medlem
    16 juni, 2008 vid 14:22

Tack David. Fina bilder på ett vidrigt ställe.

• rimsson

Medlem
    16 juni, 2008 vid 14:28

haha där blir man blåst varenda gång…och ändå åker man dit igen 🙁

• zo0

Medlem
    16 juni, 2008 vid 15:00

lite trångt på land

• johanw

Medlem
    16 juni, 2008 vid 15:36

@sourra 475410 wrote:

Tack David. Fina bilder på ett vidrigt ställe.

ser jävligt najs ut tycker jag.. e de inte de?

• rimsson

Medlem
    16 juni, 2008 vid 16:00

riktigt platt så det najs…lite pinnar här o där som markerar alla sten, och river kites…trångt som fan på land…vindriktning marginalen ligger på 5cm, är det lite fel så blir det bying som fan, kan blåsa 0 till 16ms…men annars är det bra!

• sourra

Medlem
    16 juni, 2008 vid 17:26

@rimsson 475414 wrote:

Nej.

Har lovat mig själv att aldrig mer köra där och nu är löftet inne på sin tredje månad.

@JohanW 475445 wrote:

ser jävligt najs ut tycker jag.. e de inte de?

Nej.

http://www.surfzone.se/forum/showthread.php?t=57456

• olle-2

Medlem
    16 juni, 2008 vid 18:01

Ser platt och fint ut, molnen på bilderna ser dessutom ut att kunna bjuda på hög spänning…

• stebe

Medlem
    16 juni, 2008 vid 18:03
  • beenthere-done-that

Medlem
    16 juni, 2008 vid 18:35

Har inget emot tokelstorp, nära, duger för kite på flat whater. dock lite för stenigt och piren är retande lockandde att dra ett hopp över, får väl se när man får stake till det. ;D
    Lite dåligt spot att rigga på om det blir trångt.

• davo

Medlem
    16 juni, 2008 vid 19:26

Stebe! Lägg upp klippet som jag filmade på dig (över piren)!!

• nic

Medlem
    16 juni, 2008 vid 19:31
  • toby

Medlem
    16 juni, 2008 vid 19:44

@stebe 475487 wrote:

http://www.surfzone.se/forum/showthread.php?t=46944&highlight=torkelstorp

Det är fint på vintern med..

kom igen nu stefan…..visa filmen från igår….måste se

• stebe

Medlem
    16 juni, 2008 vid 20:42

Det är ju bara ett vanligt hopp,.. men snyggt filmat. Tyvärr är inte min kamera kompatibel med Vista så det får vänta ett tag.

• above_the_law

Medlem
    16 juni, 2008 vid 21:02
    rimsson;475414 wrote:

Håller med till 99%!!!!
    Det kan vara ett riktigt skithål helt enkelt och det är såååå jevla riktningskänsligt, samt vrider emot när man närmar sig ön samt vrider emot även när man närmar sig piren på andra bogen med. Sen så smakar ju vattnet helt enkelt bajs…
    MEN,
    i söndags så upptäckte jag (åter igen) att det är på andra sidan mellan ön och Onsalahalvön som vinden finns vid sydlig till ssv!!! Den trycks liksom ihop och ger bra tryck där. Hade knapp planing vid piren i Torkel (räckte dock för två hopp över piren), men jag hade fullt tryck och kunde tom skota ner Nem HP 10:an på andra sidan!
    Jag kryssade t o m upp och rundade ön (vad den nu heter..) och fick en underbar downwinder som avslut vid ca 19.30.
    På vägen hittade jag en sandstrand vid något typ konferenscenter på Onsalasidan som borde var bra att starta ifrån (om man inte är för många), samt en sandstrand på utsidan av ön som såg grymt fin ut! BENGAN: Bara att skaffa en lite båt och dra ut nästa gång det brallar från sv!
    OBS! Det kommer dessutom in rätt fina dyningar i den delen av viken.

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Lite Torkel från igår (söndag 15:e).

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.