-
Liten fetingrapport från USA
Hej!
Det var race i San Francisco i helgen och självklart var man där för att spana in vad de hade för prylar. Jag var tex nyfiken på hur Starboard Formulan såg ut live… De flesta gubbarna (bara äldre som har råd…????) hade brädor från lokala tillverkare som gjorde att de få stackars formulabrädorna som var där skämdes för sina ynkliga 85 cm. ASD var märket som dominerade och bland seglen täckte Gaastra, NP och Sailworks upp 90%….
Det roliga var inte racet som gick långt ut i bukten, utan alla brädor som tillverkarna demade. Det var i princip alla nya brädor av de stora tillverkarna på marknaden och det var kul att klämma och vrida på gobitarna. Lagom när jag kollade botten på en Maxx62 kommer en snubbe fram som efter ett tag visar sig vara halvsvensk och halvdansk…världen är liten….
Nå, efter ett tag fick jag se min första Roberts AVS… den hade två långa slitsar från nosen och ner längs vardera sidan. De gick igenom hela brädan och var ca 4 cm breda och 40 cm långa….hål alltså!! Det såg coolt ut men jag har ingen aning om funktionen…. Kanske spoilereffekt….öhhhh. Det satt gummiflapp på en normalbred freeridebräda oxå..
Ingen surfing för mig dock pga $$$ men titta på vindsurfing är roligare än att titta på Baseboll eller andra obegripliga sporter de ägnar sig åt här..
🙂
Logga in för att svara.