Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Liten fetingrapport från USA

• Liten fetingrapport från USA

Publicerad av prof-m på 9 maj, 2000 vid 02:02

Hej!
    Det var race i San Francisco i helgen och självklart var man där för att spana in vad de hade för prylar. Jag var tex nyfiken på hur Starboard Formulan såg ut live… De flesta gubbarna (bara äldre som har råd…????) hade brädor från lokala tillverkare som gjorde att de få stackars formulabrädorna som var där skämdes för sina ynkliga 85 cm. ASD var märket som dominerade och bland seglen täckte Gaastra, NP och Sailworks upp 90%….
    Det roliga var inte racet som gick långt ut i bukten, utan alla brädor som tillverkarna demade. Det var i princip alla nya brädor av de stora tillverkarna på marknaden och det var kul att klämma och vrida på gobitarna. Lagom när jag kollade botten på en Maxx62 kommer en snubbe fram som efter ett tag visar sig vara halvsvensk och halvdansk…världen är liten….
    Nå, efter ett tag fick jag se min första Roberts AVS… den hade två långa slitsar från nosen och ner längs vardera sidan. De gick igenom hela brädan och var ca 4 cm breda och 40 cm långa….hål alltså!! Det såg coolt ut men jag har ingen aning om funktionen…. Kanske spoilereffekt….öhhhh. Det satt gummiflapp på en normalbred freeridebräda oxå..
    Ingen surfing för mig dock pga $$$ men titta på vindsurfing är roligare än att titta på Baseboll eller andra obegripliga sporter de ägnar sig åt här..
    🙂

anonym-anvandare svarade 24 år, 9 månader sedan 4 Medlemmar · 7 Svar
  • 7 Svar
  • calle

Medlem
    9 maj, 2000 vid 06:27

Hallå!
    Vet du om det finns någon uthyrning i San Fransicso? Skall dit i början av Juni och har en dag över. Vore kul med en surf vid Golden Gate.
    MVH Calle

• robin

Medlem
    9 maj, 2000 vid 08:11

Om Formulan var ynklig med sina 85 cm, hur breda var då de största brädorna?

/Robin

• anonym-anvandare

Medlem
    9 maj, 2000 vid 10:46

Var där på studieresa för 2 år sedan. Jag träffade då en snubbe med en saab 900 fullastad med kanske 8 brädor + övrigt surfkit och han hade som hobby att lära enbart tjejer(!) vindsurfa. Det fattade jag inte då för just då var det inga chicks där men när jag kom hem stog det om honom i en artikel i “Windsurfing”. Det finns många alternativ till att jobba på fabriken märker man. Så om du har en någorlunda späd look och klär ut dig lite så…Näe men seriöst talat så pekade han inåt land (från Chrissy Field sett, ganska nära GG-bron) och sade (eftersom jag inte var tjej) att det fanns en uthyrare nånstans där inåt. Så något finns det väl. Men vad sjutton: sök på nätet så kanske du hittar något.

/Fredde

• prof-m

Medlem
    9 maj, 2000 vid 16:16

Det finns prylar att hyra…
    Gå in på http://www.boardsports.com/ och ring City Front Boardsports.
    De har grejor men det kostar…och det är kalllllllt i vattnet!
    :)M

• prof-m

Medlem
    9 maj, 2000 vid 16:18

Jag hade ingen tumstock men de var bredare än Formulan och hade inga flappar. De såg faktiskt ut som en bredare Techno i formen fast mycket bredare häck. Halvsvensken som jag träffade på (som förresten var polare med Bringdahl) sa att Mikes Lab (de som gör brädor åt bla Pritchard) hade uppåt en meter breda brädor…urk.
    🙂

• anonym-anvandare

Medlem
    9 maj, 2000 vid 18:15

Que?

Hur dyrt är det?
    eller är det ett sociologiskt fenomen?
    eller vad?

• anonym-anvandare

Medlem
    9 maj, 2000 vid 19:53

Bara det att gränsen för hur breda brädorna få vara är 85 ännu, så man få inte ha bredare på t ex VM..

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Liten fetingrapport från USA

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.