Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Liten FILM från egypten El gounda

• Liten FILM från egypten El gounda

Publicerad av surfballe på 8 april, 2008 vid 18:51

Film med endel kite…mkt annat ….men grymt skön vecka! (Februari)

http://www.vimeo.com/874968

Panik…måste sticka iväg en vecka nu!….ringde polaren som aldrig kitat förut…han var på.

Sista minuten för 1499kr med ospec boende…hamnade i Hurghada..sunkit värre. Första dagen .. åkte runt i tuktuk till olika kitecenters….polaren skulle gå kurs…eftersom vi ville slippa släpa runt på all utrustning så tänkte vi köra på ett och samma ställe hela veckan och hyra plats för prylarna. De närmsta ställena i (hurghada) sög + att trafiken och hela hurghada är ett enda stort stressmoment! Tog Taxi till El Gounda ca 20 min norr ut.(50 egyptiska pund för båda + packningen) När vi kom fram….AHA-upplevelse….stranden grym! lugnt och soft värre! Valde mellan tre olika ställen i El Gouna, tog det största med bäst strand och plattvatten ca 0,5 m djupt 250 meter utåt sen rev och djupt.

http://www.kitepower-elgouna.com

Grymt trevliga instruktörer och personal! stämmningen på topp hela veckan. Dagar utan vind softa all tillsammans, åkte wakeboard eller lira vollyboll…På centret fanns allt man behöver…reparation, käk, biljard, dirtcart bana, krossbana, tryckluft, internet m.m.

Vi bodde kvar i Hurghada men tog taxin för 50 spänn varje dag kl 07…vinden kom vid 8 tiden. Festen var bättre i Hurghada så det funka bra att bo där eftersom man var ute på kvällen.

Sjukt bra vecka….inte jätte mkt kitande i filmen men….stämmningen finns där.. =P kan rekomendera stället om man ska till Hurghada området!

surfballe svarade 16 år, 11 månader sedan 2 Medlemmar · 2 Svar
  • 2 Svar
  • wakenils

Medlem
    8 april, 2008 vid 19:19

Ser och låter nice! Vad kostade det att åka wakeboard?

Hur var vinden? Byig?

Schyst film!!

• surfballe

Medlem
    8 april, 2008 vid 19:38

Jag körde mest med min 14 Best och 12:a helix. kunde köra 5 utan 7 dagar…blåste mest på förmidagen och och mellan 15-18…vinden försvann mitt på dagen….(lagom till lunch och en bira) när det blåste så var det stabil vind. Men som sagt det var i Feb….

Wakeboarden kostade 100 spänn tror jag …var ute i ca 2 tim…men vi var 5 pers som körde…..grymt kul och bra om det inte blåser!!

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Liten FILM från egypten El gounda

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.