Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Liten lya mycket utrustning?

• Liten lya mycket utrustning?

Publicerad av sirjohnirie på 21 februari, 2005 vid 17:35

Hittade en sjysst lösning för att frigöra lite plats i min etta på 22m2. Finns på de flesta byggvaruhus, jag köpte mitt på k-rauta för 400 spänn. Nästan lite prydnadsfaktor vart d oxå smile.gif

s svarade 19 år, 9 månader sedan 23 Medlemmar · 34 Svar
  • 34 Svar
  • el_duderino

Medlem
    21 februari, 2005 vid 17:41

Skulle nog undvika att kasta pil medans brädorna hänger där! smirk.gif

• gurra1978

Medlem
    21 februari, 2005 vid 17:43

Svar till:

Nästan lite prydnadsfaktor vart d oxå

[/ QUOTE ]

Det finns je en risk att det blir lite väl mycket prydnadsfaktor då man kanske drar sig för att blöta ner prylarna tongue.gif men det ser onekligen fint ut. Jag har haft samma idé men det uppskattades inte av tjejen.

• ola-h

Medlem
    21 februari, 2005 vid 17:51

Snyggt, men erfarenhetsmässigt så brukar även dessa konsollarrangemang bli aningens överlastade…

• lars_k

Medlem
    21 februari, 2005 vid 18:04

Jag är rätt nöjd med att ha klämt in
    3 brädor
    7 segel+master+bommar etc
    3 mountainbikes
    plus en massa junk
    i min garderob på 1.7 x 1.7 m smile.gif

• koa

Medlem
    21 februari, 2005 vid 18:17

Det som har mest prylar när han dör vinner, eller hur Ola ? wink.gif
    Härlig kreativ röra, som jag brukar kalla det cool.gif

• feg

Medlem
    21 februari, 2005 vid 19:55

Oroar mig för vad det ska lukta med allt sjövatten som ska torka upp inne i lägenheten.
    Har i och för sig bara erfarenhet av att torka våtdräkt och dojjor i lägenheten vilket kan lukta skit. Usch!!

/feg

• sirjohnirie

Medlem
    21 februari, 2005 vid 21:05

hehe.. de e bara plastspetsar på pilarna så de är ingen fara wink.gif

Gurra: Inte tror du väl att jag skulle dra mig för att blöta ner grejjerna nu när jag kan plocka ner vad som behövs från väggen istället för att åka längst upp på vinden och rota fram allt vilket tar bra mycket mer på krafterna wink.gif Sen blir man ju oundvikligt sugen då man har konstant uppsikt över sin utrustning från både vardagsrum, sovrum, kök och hall!

Ola H: Tror det kommer hålla så långe jag bara har vågprylarna i lägenheten. Freestylen och lättvindscruisern får vara kvar på landet, fast jag funderar på att tighta till det lite så jag kan slänga upp vågsurfern och snowboarden oxå..eller inte..
    Skejten på toppen tar inte så mycket plats dock.

Lars_K: Bra stuvat!

Feg: Jag torkar alltid alla saker i badrummet först så jag slipper oroa mig för lukt eller annan otrevnad.

• nordgren

Medlem
    21 februari, 2005 vid 21:52

Här hänger min bräda över sängen, och i hallen står mina segel och väntar på att isen ska släppa.

Mina två snowboards står på var sin sida om TVn och pustar mellan omgångarna till fjällen.
    Det är väll den utrustning som jag har i mitt hem (som inte sitter fast på mig wink.gif )

• rasmus_w

Medlem
    21 februari, 2005 vid 22:42

Det mest utrymmeseffektiva är väl annars att helt enkelt ställa brädan upp mot nån vägg? Så har jag gjort och det verkar funka. En iten frigolitbit under tailen och lite stagning. Plus förstås en plan B i händelse av party. smile.gif

• nordgren

Medlem
    21 februari, 2005 vid 23:09

Nej häng upp brädan på väggen så slipper du slösa viktigt golvutrymme. Sånt är viktigt, åtminstonde om man har en studentlya på 24kvm som mig. wink.gif

• diil

Medlem
    21 februari, 2005 vid 23:24

Jag har studentlya på 28 kvm så jag byggde ett loft över entrén när jag flyttade in. Takhöjden som tidigare var dryga 250 cm är nu 205, det räcker ju gott och väl. Där uppe ligger just nu två brädor, fem segel, två bommar och (snart) tre master. Kanoner! Och angående torkning brukar jag ställa segel löst rullade i duschen efter repan, de torkar över en natt. Resten får stå i hallen så länge. /D

• drakglenn

Medlem
    22 februari, 2005 vid 06:42

Finns det någon som bor sambo, än värre gift som lyckat med att få ha prylarna i vardagsrummet?

Själv fick jag ha brädan i soffan första natten, när jag föreslog att hänga upp den som prydnad blev det ett fett…… NEJ!,
    När jag då ville ha den på golvet bredvid sängen blev frugan avundsjuk då jag klämde mer på brädan tongue.gif

Lika var det med mitt då nya segel, fick en vision att borra upp tre krokar och hänga upp seglet riggat med masten i taket…….ooooh vilken bra ide hon tyckte det va tongue.gif

Nä, singel är nog ett krav för dessa underbara arrangemang

//Glenn

• ola-h

Medlem
    22 februari, 2005 vid 07:08

Någon enstaka bräda någon enstaka rum kan min familj klara av, men några större utsvävningar i vardagsrummet blir det inte. Istället blev det källarskrubben för min del, eller snarare mina prylars del (se mitt tidigare inlägg). Faktum är att det kanske trota allt var för min del med. Min fru kunde säga: “Nej, de där sakerna får du ha i ditt rum (=källarskrubben)” eller “det där får du mecka med i ditt rum” etc.

• lars_k

Medlem
    22 februari, 2005 vid 08:05

Min tjej fick stå ut med att sova under mina brädor som satt på hyllor i sovrummet. Men det var ju faktiskt så när hon började hänga hemma hos mej.
    Nu har jag dock stuvat in allt i garderoben.
    Och det verkar faktiskt som jag tagit några poäng hos henne med denna enkla manöver. wink.gif

• mattap

Medlem
    22 februari, 2005 vid 08:08

fick faktiskt ha brädan på golvet i vardagsrummet när den var nyinköpt i ca en vecka!

just nu har jag en bräda å 3 segel backom dörren till vårat tredje rum, men jag börjar höra tjat om att de ska ner i källaren, till den andra brädan och seglen, eller upp till förrådet till de gamla 2 brädorna och de gamla bommarna och camber seglen tongue.gif Måste köpa ett hus, det är ju så billigt just nu i Gbg trakten med närhet till havet mad.gif mad.gif mad.gif

Sida 1 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Liten lya mycket utrustning?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.