Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Liten lya mycket utrustning?

• voodoo

Medlem
    22 februari, 2005 vid 08:44

har en MYCKET förstående fru och jag lyckas få ha segelbagen inkl master bommar mm i vardagsrummet och brädorna i sovrummet wink.gif

• nordgren

Medlem
    22 februari, 2005 vid 13:58

Jag hör att du lyckats få ett riktigt kap Voodoo! wink.gif

Diil: Det där såg ut som en riktigt bra lösning.

• surferic

Medlem
    22 februari, 2005 vid 14:32

Svar till:

Finns det någon som bor sambo, än värre gift som lyckat med att få ha prylarna i vardagsrummet?

//Glenn

[/ QUOTE ]

Har också en ganska förstående/skyldig sambo. Hela våran lägenhet känns nästan som en sportbutik, klätterprylar (selar, illaluktande skor, karbiner, crashpad samt en greppbräda uppskruvad i hallen) längdskidor, leriga mountainbikes, slalomskidor/telisar, longboards (både surf och skate), boardbags, sura våtdräkter och stinkande våtdräktsskor på elementet i vardagsrummet.

Föräldrar och “vanligt” folk på besök brukar bara skaka på huvudet…

• xavier

Medlem
    22 februari, 2005 vid 14:38

Diil: Snyggt loft!

Jag har oxo mina brädor i sovrummet… men det är kanske inte så konstigt då hennes står bredvid smile.gif

/P

• drakglenn

Medlem
    22 februari, 2005 vid 14:41

Hahaha sköna svar…. grin.gif

//Glenn

• ulfp

Medlem
    22 februari, 2005 vid 15:00

Har också förstående familj. Gömmer undan det mesta när det har torkat, men brädorna är synliga, så det gäller att ha färger som passar (måla om huset om brädan inte passar in…)

[*]Segel och master i en 3m lång specialgjord rotting-låda under ett fönster i Vardagsrummet.
      [*]En bräda (gammal prydnads raritet) stående mot väggen i Vardagsrummet.
      [*]Har vardagsbrädan ovanför TVn.
      [*]Bommar i bräd-bagen under sängen.
      [/list]
  • herodude

Medlem
    22 februari, 2005 vid 15:27

hmm hör inte till ämnet riktigt men FY FAAAAAAN vad snygg evon är i WOOD.. 😛

• sirjohnirie

Medlem
    23 februari, 2005 vid 13:37

Eftersom min tjej står som konstnär för målningen av “sailboards maui brädan” på mittenhyllan så har hon inget
    emot bräda i vardagsrummet om vi skulle flytta ihop:) Sen har hon målat en surfinfluerad tavla med vågor, sol, segel, och snirklar som pryder hela väggen mittemot(se bild).
    För övrigt så är hon ett riktigt bra kap i andra aspekter oxå, när vi var nere på fuerte i somras så lärde hon sig rigga ner redan första dan på sotavento och gjorde det sedan med glädje när jag kom upp helt urmustad med såriga händer. Polarna, vars tjejjer som inte hade det minsta intresse för att se sin kille rocka bland vågorna och hellre ville ligga hemma vid poolen bara gapade och trodde inte sina ögon grin.gif

Diil: Hade planer på exakt lika dant loft fast utan spotlightsen på undersidan, det vart riktigt fint det du gjort!

• diil

Medlem
    23 februari, 2005 vid 14:53

blush.gif Åh, äsch det var väl inget speciellt (sparkar generat med foten i gruset)… Jag kan rekommendera IKEAs spottar NON, 12V-lampor i tvåpack som kan skruvas direkt på trä, de alstrar ingen värme uppåt som vanliga halogenspottar. För övrigt vill jag också ha en Acid wood, den är stilig! /D

• styret

Medlem
    23 februari, 2005 vid 20:43

nu förstår jag varför folk tycker det är jobbit att ta sej till surfet. fan vad mycket ni måste böka för att få ut att i bilen till att börja med.
    tacka vet jag att bo på landet, nära till spotsen och alla prylar kan ligga i bilen konstant.

• rasmus_w

Medlem
    23 februari, 2005 vid 22:21

Jag har lägenheten full med surfprylar just nu, och det beror på två saker:

Ligger de i JBSS container blir de till isklumpar eftersom de var blöta när kylan kom, och jag vet att en fuktig bräda i en boardbag lätt blir bubblig i lacken när kylan kommer.

För det andra: Var ska jag annars ha grejorna när jag har dem hemma, liksom? Jag har inget källarförråd att dumpa dem i, så allt är i lägenheten och det mesta är lite fr långt för att stuvas in under sängarna och jag har inte hur mänga sängar som helst att stuva saker under.

• styret

Medlem
    23 februari, 2005 vid 23:00

det var ingen diss altså. utan mer en reflektion.

• anonym-anvandare

Medlem
    24 februari, 2005 vid 08:38

Skaffa en Voyager där kan man både bo och ha prylarna

• s

Medlem
    24 februari, 2005 vid 10:47

Svar till:

det var ingen diss altså. utan mer en reflektion.

[/ QUOTE ]

Håller med styret!

Skaffa surfbuss!!!! Slipp släpa, få mer tid på vattnet! Du har ständigt med grejerna!
    Jag tar surfbussen till jobbet de dagar jag vet att det finns surfchans, på 10+10minuter är jag från jobbet och ute på vattnet (Fiskebäck, till Varberg tar det 50minuter)! Och då jag slutar segla kan jag packa ihop och åka hem och gå direkt upp i lägenheten. Inget släpande, inget torkande (jag har extra fläkt för fukt i bussen).
    Jag har även ständigt med mat, kök och boende!

Min surfbuss är den bästa investering jag någonsin gjort! Och då har jag köpt en bostadsrätt som dubblat sitt värde – men jag menar inte pengar utan livsnjutningspoäng! Så himla bra!

Så sluta drömma om en surfbuss – köp en!!!

“Coolt, cleant och klockrent”, som Anders Bringdal säger!

/Staffan

• jacob-holmqvist

Medlem
    24 februari, 2005 vid 19:48

Vagar man ha grejor i bussen i centrala Goteborg? Jag blev av med en hel utrustning for ett par ar sedan och har sedan dess blivit paranoid. Det var inte i Sverige iofs, men jag har haft tva inbrott i bilen det senaste aret.
    Jacob

Sida 2 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Liten lya mycket utrustning?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.