Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Liten lya mycket utrustning?
-
Nej, jag lämnar aldrig ngt i bilen, har väl haft i snitt ett inbrott per år senaste tiden. Nu senast blev jag av med tanklocket och 10liter bensin, innan dess har jag även blivit av med en nummerplåt…
Fattar inte riktigt hur dom tänker men risken för att åka fast är väl minimal. En parkeringsvakt hade dessutom sett en bil med min skylt men hoppade på mig istället för den andre bilägaren…Har haft en del grejor i källarförådet men det blev inbrott där också, dom tog visserligen inga surf grejor men ändå (kanske är lite svårt att få med sig en bräda..). Sedan dess släpar jag dom flesta grejorna till och från lägenheten…
-
Funderar på att bygga ett ultimat surfförråd till sommaren!
Det får vara max 10 kvadrat och ska fungera som allmänt förråd.Har dock chansen att bygga det optimalt för utrustningen. Har ni några tips på vad man ska tänka på för att det ska bli så bra som möjligt?
-
Vi brukar bära in brädorna men ha kvar resten i bilen. Tar in de använda seglen ibland. Har aldrig haft några problem, bor i Krokslätt. Det viktigaste är att inget “lätt-stulet” syns. Tror inte så många är ute efter att lubba iväg med ett par segel under armen.
Även om man tar in delar av utrustningen är det mycket lättare att ha det mesta i bilen och som Staffan säger tar vi också bilen de dagar det ser ut att bli vind. Smidigt.
-
Svar till:
Vagar man ha grejor i bussen i centrala Goteborg? Jag blev av med en hel utrustning for ett par ar sedan och har sedan dess blivit paranoid. Det var inte i Sverige iofs, men jag har haft tva inbrott i bilen det senaste aret.
Jacob[/ QUOTE ]
Jajamen! Sätt på en dekal där det står “BOSSES LATRINTÖMNING – vi tar hand om din skit”
Jag lovar att den får stå ifred!
Jag har alltid min bil i låst P-däck på nätterna. Dagtid är jag itne direkt rädd att de skall länsa den på min utrustning, det är ju en del att lasta ur… 😉
/Staffan
Logga in för att svara.