-
Liten tävling i Paracuru
För första gången efter all den tid jag spenderat i Cumbuco har jag lyckats ta mig de långa fem milen till paracuru. Och vem träffar man inte där, de tre ”H”na, Henke, Håkan och Hans.
Penas sista etap ”paracuru kitepower” gick av stapeln. Jag var inte alls sugen på att vara med i downwinder tävlingen, hade fått för mig att det skulle vara tråkigt, men ändrade mig tack ock lov i sista stund. Fasen vad kul det var, snacka om adrenalin hela vägen i mål och jäkligt ömt vänsterben. Med lite tur så blev det en första plats. Sen var jag med i vågtävlingen med min hel tnya vågis som jag hade testat 2 gånger innan. Hade inte ens hunnit få mina straps, men lika bra var kanske det, då det lilla jag kört med vågbräda endast har varit strapless. En andraplats lyckades det iaf bli, fast vi var bara 3 så sådan himla bragd var det inte:).
I år var det iaf prispengar för damerna och lite bättre kläder. Förra året när jag vann freestylen fick jag boardshorts till män i stl XL och T-shirt i samma storlek. Nu hade de iaf fixa bad boys tjej märke. Fast så mycket bättre var väl inte det ”Sexy Machine” är iaf inget som jag har lust att gå runt med.
Logga in för att svara.