Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Liten vågis med två fenor?

• rasmus_w

Medlem
    31 oktober, 2007 vid 21:27

Handlar allt prylsnack om att rippa hårdast då? Hur är det med att ha skönast känsla i grejorna? Man kanske inte blir nån Mark Angulo bara för att man har fått till prylarna så de känns rätt, men det kanske förhöjer surfupplevelsen en bit?

• lars_k

Medlem
    1 november, 2007 vid 06:28

Vem som rippar hårdast och att det finns de som är duktigare är totalt ointressant. Det handlar helt och hållet om den egna upplevelsen. Och höjs den av att ha den senaste brädan som dessutom känns skön som fan på vattnet är det värt alla pengarna. Men att vi behöver fler timmar på vattnet håller jag med om!

• carrera

Medlem
    6 november, 2007 vid 08:13

Länken kanske varit uppe innan men tycket det var intressant att höra lite om det!

http://www.youtube.com/watch?v=i3Rks623Flk

ca 8 min

• jesper_b

Medlem
    6 november, 2007 vid 09:48

Carrera,
    Varje gång jag ser din oranga buss här på konfen blir jag såå himla glad. Hade nästan tänkt ge upp min gamla 66a Humlan, men nu gör jag en ny mekomgång på henne istället. Den dyra racetrimmade motorna renoveras, köpte en hel “ny buss” (en -68a) som jag tar bakvagnsdelar från (min 66a bakvagn är väldigt ombyggd), byta till finare framdörrar mm. Tack för att du inspirerar till helt vansinniga men “rätta” beslut.

Och vad har det med twinnisar att göra – tja, det vette 17, men Humlan har ju i alla fall två framrutor!

/Jesper B

• jesper_b

Medlem

Carrera,
    Varje gång jag ser din oranga buss här på konfen blir jag såå himla glad. Hade nästan tänkt ge upp min gamla 66a Humlan, men nu gör jag en ny mekomgång på henne istället. Den dyra racetrimmade motorna renoveras, köpte en hel “ny buss” (en -68a) som jag tar bakvagnsdelar från (min 66a bakvagn är väldigt ombyggd), byta till finare framdörrar mm. Tack för att du inspirerar till helt vansinniga men “rätta” beslut.

Och vad har det med twinnisar att göra – tja, det vette 17, men Humlan har ju i alla fall två framrutor!

/Jesper B

• jesper_b

Medlem

Carrera,

/Jesper B

• carrera

Medlem
    6 november, 2007 vid 12:40

@Jesper_B 426904 wrote:

Carrera,

/Jesper B

Hehe det var SÅ lite så Jesper B!! Är själv “NY tänd” !! Bussen (Slappo) är en 60á och har varit min i 22 år 😉 den har stått i dvala de sista 15 ungäfär sedan Slalom seglingen dog ut hehe! Men nu har jag lovat mig själv + familjen att den SKA ut i år för att ta oss till surfet…mer cult än svensson volvo o husvagn jue!!! Ha de….

• ola-h

Medlem
    6 november, 2007 vid 15:59

Kolla speciellt in Keith Tebouls handföring när han illustrerar olika svängar på vågen. Man kan säga att detta sät att “teckna” med händerna är en slags representation av en mental förståelse av hur man svänger och hur brädan beter sig.

När jag får frågor om t ex hur Acid/EVO funkar i vssa speciellt situationer sitter jag själv också och viftar med händerna ett tag innan jag kan få ner på pränt hur jag tycker brädorna beter sig. Först tänker man på hur det är att segla, sedan gör man handgrejjen och sen kanske man kan få ned något i skrift. Därför är det extra kul att studera Keiths handsvängar.

Se och lär helt enkelt. Sen kan man ju bara önska att det gick att köra det hela “baklänges”, dvs sitta på kontoret och träna handviftning och sedan segla som Keith också.

Sida 4 av 4

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Liten vågis med två fenor?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.