Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Litet bomtest…

• Litet bomtest…

Publicerad av oscar på 26 april, 2003 vid 18:05

Nja test och test men jag körde med min nya GUN kolbom (165-225) för första gången idag. Ett lite “grisen i säcken”-köp men är hittills mkt nöjd. Fin synlig kvalitet och riktigt styv även på längsta förlängningen på hela 60 cm. Bra bombeslag som var lättmonterat. Bommen lämnar hittills inget övrigt att önska.

Priset på 2800 hos surf-unique är ju inte helt fel det heller!

En klubbkompis var förresten ute med en bom i en helt annan liga, GULFTECHs nya formulabom. Helt klart den formula bom som ser bäst ut på marknaden. Däremot lite dyrare än gun…..

anonym-anvandare svarade 21 år, 9 månader sedan 5 Medlemmar · 6 Svar
  • 6 Svar
  • oskie

Medlem
    26 april, 2003 vid 21:46

vadå grisen i säcken? jag tycker det låter som om du gjorde ett kap…

• lars_k

Medlem
    27 april, 2003 vid 06:04

Du behöver inte vara skeptisk mot Gun. Det är de få mellanhänderna som gör dem billiga, inte krafsig kvalité. Detta är min övertygelse iaf… wink.gif

• anonym-anvandare

Medlem
    27 april, 2003 vid 09:20

Vet du om bommen är helgjuten eller är det skarvat ihop med frontbeslaget? Känns bommen tung eller känns den lätt och styv. funderar på att köpa en!

• oscar

Medlem
    27 april, 2003 vid 12:18

Den är inte helgjuten men det är ett kolrör i beslaget inte alu. Den känns riktigt bra på alla sätt.

• slor4ever

Medlem
    27 april, 2003 vid 21:55

Hur tunn är bommdiametern? På Guns hemsida står det 31. I sådant fall är den tjockare en andra som idag ligger runt 29.

• anonym-anvandare

Medlem
    29 april, 2003 vid 07:14

Kan fylla i om Gulftech Maximum, den bästa formulabommen!
    Smalt grepp som är koniskt på insidan för att ligga bra i handen. Perfekt! Funkar även med handskar.
    Grovt rör vid frontbeslaget.
    Grovt rör bakom greppet för bra styvhet, gissar på att det är mer än 4 cm. Det funkar för den är oerhört styv. >20 cm brett akterbeslag för att seglet inte ska ligga emot bommen på slören.
    Kullagrade Harkenblock och spektrelina i uthalet. Hur lätt som helst att sträcka på hård kryss.

Det låter kanske som tillverkarens reklambroschyr, men den är så bra och jag är så nöjd.

Hoppas bara att det inte är racinggrejerkvalitet och ett den går av rätt vad det är…..

Hälsningar
    Jan-Erik

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Litet bomtest…

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.