Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Little Big Board

• Little Big Board

Publicerad av anonym-anvandare på 25 september, 2002 vid 16:48

Oi surfistas!
    Har börjat surfa i år och åker bommullsfält nu med en AHD Free Diamond 78 Race, alltså en formulatyp av bräda. Vill komplettera med en mindre bräda på kanske 100 liter för pålandsvind, vågor å sånt. Jag väger blott 63 kilogram. Behöver köpråd. Vad sägs om Mistral Custom Flow, Fanatic Cross eller RRD Twintip? Nåt annat? Inte äldre än ’98 tror jag.
    Tacksam för svar, Jan

calle_b svarade 22 år, 7 månader sedan 3 Medlemmar · 2 Svar
  • 2 Svar
  • anders_hoffman

Medlem
    25 september, 2002 vid 17:02

Jag förstår inte varför dom inte får vara äldre än 98, själv seglar jag på en mistral scremaer 103 l, 56 bred och 277 lång Från typ sent 80-tal el. tidigt 90-tal. Egentligen en slalom/wave bräda men jag kör även freestyle och freemove med den. Har faktist funderat på att köpa en RRD twin tip. men vi får se den är ju ganska dyr, 11 499 på surfers paradise, när man kan få en fräsch beg. bräda men exakt samma egenskaper för 5000-7000…

• calle_b

Medlem
    25 september, 2002 vid 17:25

Hej!

Skönt att inte vara ensam flugviktare. (Väger samma,lika)

Det jag har skuttat omkring på de senaste 2 åren har varit en Bic Saxo från slutet av 90-talet. Den har funkat suveränt i de förhållandena som bjuds.(allt från 0.5 m – 2.5 m vågor)(10-22m/s). Jag köpte nu nytt o landade efter mycket om och men på en F2 Myster på 75 klena liter. Den brädan finns i 95 liter oxå i fall du vill ha nåt större(vilket du vill?). Men iaf. nåt i den stilen tycker jag du ska satsa på. En freestyle-wawe historia alltså.
    Sen beror det på ekonomin…. Du har kört i 1 år och kommer säkert köra vidare så köp nåt som är lätt men svårt om du förstår vad jag snackar om…(inte ens jag gör det)

Ha d gott smile.gif

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Little Big Board

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.